| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

نویسنده کتاب فرهنگ موضوعات و چکیده آثار شهید مطهری:


شهید مطهری در ۱۵اثر راجع به حکومت اسلامی مفصل بحث کرده است

حجت الاسلام یعقوب‌نژاد نویسنده کتاب فرهنگ موضوعات و چکیده آثار شهید مطهری در نشست رونمایی این اثر گفت: مرحوم شهید مطهری در ۱۵اثر از ۹۲ اثر خود راجع به حکومت اسلامی مفصل بحث کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، نشست علمی بررسی کتاب مقدمه ای بر حکومت اسلامی اثر استاد شهید مرتضی مطهری و آیین رونمایی از کتاب فرهنگ موضوعات و چکیده آثار شهید مطهری اثر حجت الاسلام والمسلمین یعقوب نژاد، امروز ۱۷ بهمن ماه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزارشد.

در این نشست علمی حجج اسلام والمسلمین دکتر لکزایی، دکتر یعقوب نژاد و دکتر نوروزی مباحث علمی خود را اراٸه کردند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوب ژاد طی سخنان کوتاهی گفت: مرحوم شهید مطهری در ۱۵اثر از ۹۲ اثر خود راجع به حکومت اسلامی مفصل بحث کرده است، همچنین ذیل عنوان جمهوری اسلامی و ایران به حکومت اسلامی پرداخته است.

یعقوب نژاد ابراز داشت: آرزوی ما این بود که کتابی با مروری بر همه آثار گفتاری و نوشتاری استاد شهید مطهری داشته باشیم. امروز این کتاب یعنی فرهنگ موضوعات و چکیده آثار شهید مطهری ارایه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نوروزی عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) هم طی سخنانی گفت: مرحوم استاد شهید مطهری چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به مسٲله حکومت اسلامی پرداخته اند که تبدیل به این کتاب فاخر شده است. استاد مانیفست یک نظام اسلامی را اراٸه کرده اند که حاوی نوآوری هایی است.

وی افزود: تحلیل ایشان از نظریه مشروعیت و تحلیل ایشان از هدف حکومت از نوآوری های ایشان است. استاد برای مردم در حکومت اسلامی جایگاه ویژه قاٸل بودند و هدف حکومت را دفاع از ارزش های الهی میدانستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر لکزایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هم طی سخنانی گفت: نسبت بین ایمان و دموکراسی در اندیشه شهید مطهری را یکی از نوآوری‌های کتاب حکومت اسلامی می دانیم لذا راجع به همین مطلب بحث می کنیم.

وی با بیان اینکه مرجع از دیدگاه شهید مطهری، اسلام است، بنابراین اسلام باید حفظ شود، گفت: حکومت اسلامی، حکومتی است که زمینه محقق شدن اسلام و انسانیت را فراهم کند، لذا در این مسیر دنیا مقدمه است و منافع اخروی بر منافع دنیوی مقدم است، البته با اجبار نمی شود مردم را با ایمان کرد بلکه با تربیت صحیح مسیر را باید دنبال کنیم. بنابراین آزادی عقیده مد نظر لیبرال ها را قبول نداریم.

انتهای پیام

کد خبر : 61974
تاريخ ثبت خبر : 18 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:49
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)