| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

دفاع از پایان‌نامه؛


شناسایی عوامل تغییر رفتار مصرف‌کنندگان نسبت به کالای ملی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «شناسایی عوامل اثر گذار بر تغییر رفتار مصرف كنندگان نسبت به كالای ملی با رویكرد بازاریابی اجتماعی در راستای اقتصاد مقاومتی» توسط حسنعلی محسنی نگاشته شده و نادر جعفری، استاد راهنما و مصباح الهدی باقری کنی استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه امام صادق(ع) دانشكده معارف اسلامی و مدیریت بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «شناسایی عوامل اثر گذار بر تغییر رفتار مصرف کنندگان نسبت به کالای ملی با رویکرد بازاریابی اجتماعی در راستای اقتصاد مقاومتی» توسط حسنعلی محسنی نگاشته شده است.

نادر جعفری، استاد راهنما و مصباح الهدی باقری کنی استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه امام صادق(ع) دانشکده معارف اسلامی و مدیریت بودند.
این پایان‌نامه چهارشنبه ۲۹شهریورماه ساعت۱۱:۳۰در سالن شهید مطهری دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دفاع شده است.

چکیده:

توجه به تولید ملی، یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است. امروزه به دلیل نگرش منفی مردم نسبت به تولیدات ملی در کنار سایر علل، بسیاری از صنایع داخلی، توان رقابت با تولیدات خارجی را ندارند.
صنعت پوشاک داخلی نیز به عنوان یکی از صنایع قدیمی و اولویت دار کشور از این قاعده مستثنی نیست و با مشکلات زیادی مواجه است.
 این پژوهش با استفاده از روش تحلیل مضمون داده هایی کیفی، به دنبال شناسایی عواملی است که بر تغییر رفتار مصرف کنندگان نسبت به پوشاک داخلی اثر می گذارند.
هم چنین دلایل عدم ترغیب مصرف کنندگان نسبت به پوشاک ملی را بررسی و مبتنی بر رویکرد بازاریابی اجتماعی، مجموعه راهکارهایی را ارائه می کند.
در رابطه با دلایل عدم ترغیب مصرف کنندگان نسبت به کالای ملی، چهار مورد کلان: دلایل تجاری، دلایل ادراکی، دلایل فرهنگی و دلایل زمینه ای برای عدم اقبال به خرید پوشاک داخلی شناسایی شد.
 در رابطه با عوامل موثر بر تغییر رفتار نیز شش مورد:‌عوامل رقابت پذیری صنعت پوشاک، عوامل مرتبط با فرهنگ و نگرش مصرف کننده، عوامل زمینه ای حاکمیتی، عوامل زمینه ای اقتصادی، عوامل زمینه ای علمی و نقش دانشگاه‌ها و مشارکت با تولیدکنندگان خارجی و شرکت‌های برتر احصاء شد.
ویژگی اصلی این پژوهش در استفاده از رویکرد بازاریابی اجتماعی در دو بخش مدل‌های تغییر رفتار بازاریابی اجتماعی و هم چنین آمیخته های بازاریابی اجتماعی بوده است.
انتهای پیام/

 

کد خبر : 53491
تاريخ ثبت خبر : 1 مهر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:04
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)