| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

آژیر قرمز برای هیات‌‏ها؛


شماره ۶۳ حلقه‌ وصل با موضوع نقش اجتماعی هیأت منتشر شد

شصت‎وسومین شماره ماهنامه حلقه‌وصل با موضوع «هیئت حسینی به‌جای هیئت دولتی» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، حلقه وصل در این شماره با بررسی وضعیت موجود هیئتها آژیر قرمز برای کارا نبودن هیئت‏‌ها را به صدا در آورده است و برای ارائه راهکار برای حضور و تاثیرگذاری هرچه بیشتر هیئتهای حسینی در جامعه به سراغ چهرههایی مانند آیتالله مصباح یزدی، حجتالاسلام پناهیان، علیرضا زاکانی، دکتر یعقوب توکلی، یاسر جبرائیلی و… رفته و فعالیتهای «جامعه ایمانی مشعر» را به لحاظ ساختاری و ارائه محتوا به هیئتها مورد واکاوی قرار داده است.

نقش اصلی هیئتها و بحران کارآمدی دولتی

صادق یزدانی، سردبیر ماهنامه حلقه وصل در شماره ۶۳ نقش اصلی هیئتها در بحران ناکارآمدی امروز دولت در جامعه را بررسی کرده است و از ضرورت ظاهر شدن هیئت‌ها در قامت هیئت دولت و پرهیز از دولتی و اداری شدن و هیئتی عمل کردن نوشته است. «هیئت حسینی به‌جای هیئت دولت» عنوان یادداشت یزدانی در این شماره است. اگر میخواهید به تفاوت این دو مفهوم پی ببرید و مصداق‌های بیرونی آن را لمس کنید حتما این یادداشت را بخوانید.

قدر معرفت‌افزایی و شورآفرینی عاشورا را در جامعه نمی‌دانیم

در شماره ۶۳ ماهنامه حلقه‌وصل آیتا.. مصباح‌یزدی به تشریح دو رکن اساسی شناخت و انگیزه در ایجاد حرکت و جبهه و ید واحد شدن اشاره کرده است و از این گلایه کرده است که ما «قدر معرفت‌افزایی و شورآفرینی عاشورا را در جامعه نمی‌دانیم». استاد رحیم‌پور ازغدی، به این سوال پاسخ داده است که آیا ربط دادن هیئتها به مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم کار دستی است یا نه؟

حجت‌الاسلام پناهیان از ضرورت کوچ دغدغه جبههشدن از واقعیت‌های واقعی به واقعیت‌های مجازی سخن گفته است و تاکید داشته که وقتی «لایک» قدرت میآفریند، هیئتی‌ها باید در قامت سلبریتی‌ها ظاهر شوند. همچنین در این بخش حجت‌الاسلام وافی به گرفتاری‌های هیئتها به معصیت‌های کوچک اما بزرگ پرداخته، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع مبانی، راهبردها و آسیب‌های مطالبهگری از منظر امیرالمومنین علی(ع) را تشریح کرده، حاج حسین یکتا از این گفته که اگر هیئتها وارد خدمات اجتماعی نشوند حذف میشوند و سید احمد عبودتیان به تفاوت ما با محسن حججی پرداخته است.

علیرضا زاکانی، دکتر یعقوب توکلی، سید یاسر جبرائیلی، میثم نیلی و حجت‌الاسلام محرابی از دیگر صاحبنظرانی هستند که اقتضائات امروز هیئت را از نگاه خودشان تشریح کردند.

هیئت با امر و نهی و بخشنامه کار نمیکند

بخش «سرحلقه» شصتوسومین شماره حلقه‌وصل به معرفی ساختار «جامعه ایمانی مشعر» پرداخته است. حلقهوصل در این شمار در یک گفتوگوی تحلیلی-انتقادی با رحیم آبفروش، دبیر جامعه ایمانی مشعر بستر شکلگیری و اهداف و کارهای انجام شده توسط این جامعه را بررسی کرده است. گفتوگو با رابطان جامعه ایمانی مشعر بخش بعدی سرحلقه ماهنامه فرهنگی حلقهوصل است.

روایت مردی که بخشی از گنجِ جنگ را استخراج کرده است

«خط ویژه» شماره ۶۳ ماهنامه حلقهوصل به سراغ «قاسم صادقی» رفته است. قاسم صادقی مردی است که بخشی از گنجِ جنگ را استخراج کرده است. او مسئول یادمان ذوالفقاری است و روایت شیرینی از زندگی خود و همکاری با صادق خلخالی، سید مجتبی هاشمی، شاهرخ ضرغام و… در گردان فدائیان اسلام دارد. صادقی با توصیف علت و چرایی وجود بی‌مهری مسئولین با ایجاد یادمان دشت ذوالفقاری از ارتشیهایی گفته است که پیشگامی خوبی در این عرصه داشتند.

نشریه حلقه‌ وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن ۵-۰۲۱۷۷۶۵۵۱۳۴ تماس بگیرید.

همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و گزارش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توانید از سایت Hvasl.ir استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر : 77574
تاريخ ثبت خبر : 15 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:59
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)