| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


شماره هفتم فصلنامه «پژوهش‌های فقهی حقوقی» منتشر شد

شماره هفتم فصلنامه «پژوهش‌های فقهی حقوقی» دربردارنده هفت مقاله در حوزه بانکداری اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، فصلنامه «پژوهش‌های فقهی حقوقی» محصولی است که خط مشی آن انتشار مقالات بنیادین و کاربردی در زمینه مسائل حقوقی با تکیه بر مبانی فقهی است. ارائه نظرات موجود در باب مسائل فقهی و حقوقی و نقد عامیانه آن‌ها و نیز تحلیل مسائل مورد نیاز جامعه از منظر فقهی و حقوقی و حتی المقدور ارائه راه‌حل برای آن‌ها از جهت‌گیری‌های اصلی این فصلنامه است.

 

براساس این گزارش، شماره هفتم از سال سوم این فصلنامه دربردارنده مقالات متعددی خصوصاً در حوزه بانکداری اسلامی با عناوین هندسه مطلوب نظرات در نظام بانکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به قلم رسول خوانساری و علی بهادری جهرمی، بررسی ظرفیت‌ها و محدودیت‌های قانون عملیات بانکی بدون ربا در پشتیبانی از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، نوشته وهاب قلیچ و حقوق حاکم بر بنگاه‌های اقتصادی با تاکید بر حقوق رقابت، به قلم مصطفی منصوریان است.

 

این گزارش می‌افزاید: تحلیل فقهی حقوقی ابزارها و شیوه‌های عملیاتی سیاست‌گذاری پولی در بانک‌داری مرکزی نوین: دلالت‌هایی جهت اصلاح قانون پولی و بانکی در راستای اقتصاد مقاومتی، به قلم حسین میسمی، ایقاع شرط بنایی در سپرده‌های قرض‌الحسنه بانکی، نوشته محمد روشن و محمد نوروزیان، رژیم حقوقی ادغام بنگاه‌ها در حقوق رقابت ایران با نگاهی به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، اثر محسن نیک‌بین و اقتصاد مقاومتی و تبیین رویکردها و راهکارهای بی‌اثر کردن تحریم‌های اقتصادی در قراردادهای تجاری، به قلم محسن ایزانلو و علی هاتفی، دیگر مقالات این شماره زا فصلنامه «پژوهش‌های فقهی حقوقی» هستند.

 

لازم به ذکر است که شماره هفت این فصل نامه حقوقی به همت پژوهشکده مجازی سازمان بسیج حقوق دانان در ۱۸۲ صفحه و با قیمت ۸۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 20645
تاريخ ثبت خبر : 29 فروردین 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:20
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)