| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی نشریه؛


شماره جدید حلقه ‎وصل منتشر شد

حلقه‌ وصل در چهل ‌و چهارمین شماره خود به ‌صورت ویژه به جشنواره مردمی فیلم عمار که به ‎نوعی یک «انقلاب اسلامی» دیگر در عرصه هنر جمهوری اسلامی ایران است، پرداخته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی طلیعه، در این شماره حلقه ‎وصل می‎توانید آثار و گفتاری از حجت‎الاسلام پناهیان، حسن رحیم‌پور ازغدی، ابراهیم فیاض، وحید جلیلی، رضا برجی، نعمت‌الله سعیدی، سعید مستغاثی و… را درباره جشنواره مردمی فیلم عمار مطالعه کنید.
شاید اگر چند سال پیش می‌شنیدیم که در فهرست مهم‌ترین رویدادهای سینمایی کشور یک جشنواره متعلق به جبهه فرهنگی انقلاب است، باور نمی‌کردیم. چون ورود به عرصه هنر و مشخصا سینما را جماعتِ فعال جبهه فرهنگی انقلاب به جماعت شبه‌روشنفکر واگذار کرده بود و آنها هم در محافل خصوصی و بعضا به شوخی روی به فعالین عرصه جبهه فرهنگی انقلاب می‌گفتند که شما را چه به سینما و هنر! جشنواره مردمی فیلم عمار، آغاز یک نهضت تازه در مقطع و حوزه‌ای بود که در طول سالیان متمادی پس از انقلاب اسلامی کسی نتوانسته بود آن حوزه را در اختیار بگیرد؛ نه تنها نتوانسته بود، حتی کسی باورش هم نمی‎شد که بتوان این عرصه را از آن خود کرد.

امروز جشنواره مردمی فیلم عمار در هفتمین دوره خود این یخ ذهنی و فکری را در ذهن جوانان انقلابی آب کرده است. لذا، حلقه‌وصل شماره ۴۴ خود را به این اتفاق میمون و مبارک اختصاص داده و به ‌صورت ویژه به جشنواره مردمی فیلم عمار که به‎نوعی یک «انقلاب اسلامی» دیگر در عرصه هنر جمهوری اسلامی ایران است، پرداخته است.

نیاز «جمهوری اسلامی» به چندین «انقلاب اسلامی»

سردبیر حلقه ‎وصل در این شماره از نیاز «جمهوری اسلامی» به چندین «انقلاب اسلامی» و خدمتی که جشنواره مردمی فیلم عمار به هنر کرده، نوشته است. صادق یزدانی در این یادداشت، هنر عمار را این می‌داند که عرصه هنر را در اختیار مردم قرار داده است.

عمار باید تمام‌کننده باشد

حلقه‌وصل در این شمار علاوه بر بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار و یادآوری این نکته که جشنواره آنها «عمار» است، در قالب یک گزارش به خلوت شش دوره گذشته جشنواره عمار رفته و روزگار سپری شده این جشنواره را «از بایکوت خبری دیروز تا دوران پرسوءتفاهم امروز» مورد واکاوی قرار داده است. در ادامه رحیم‌پور ازغدی در سخنان خود معتقد است که «سینمای عماری و ایدئولوژیک، مخاطب جهانی دارد» و ابراهیم فیاض با انتقاد از عماریون می‌گوید: عمار باید تمام‌کننده باشد.

capture

برخورد فشل و خام مدیران فرهنگی با عمار…!

در بخش بعدی شماره چهل ‎و چهارم ماهنامه حلقه ‎وصل، رضا برجی از حقیقتی می‎نویسد که باید از دل واقعیت عمار بیرون کشید. وی معتقد است که هنوز سایه آرمان‌های مرتضی در جشنواره عمار سبک است. احسان زیورعالم از مستندهای دوره‌های گذشته نوشته و محمدحسین باقری از جشنواره فیلم عمار و گفتمان پزشکی سکولار نوشته است. جمال یزدانی هم به «نهضت اسلامی عمار» پرداخته و نعمت‎الله سعیدی از برخورد فشل و خام مدیران فرهنگی با عمار…! می‌گوید.

سعید مستغاثی در گفت‌وگو با حلقه‎وصل تاکید دارد که «عمار یک سر و گردن از فجر بالاتر است» و مصطفی حریری در یادداشت خود هشدار می‌دهد که نباید «خودمان را با عمار ایزوله کنیم». «وقتی همه یک هدف را نمی‎زنند…» عنوان یادداشت مصطفی رضوانی است. وی در این یادداشت از ضرورت فرماندهی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب نوشته است. در ادامه محمدمهدی سیار، موهبت عمار را نگاه متفاوت و خط‌شکنانه آن می‌داند و محسن یزدی در یادداشت خود، هویت فرهنگی جشنواره عمار را تشریح می‌کند.

آدم دوربین به دست خطرناک است

در شماره ۴۴ حلقه‎وصل محمد رستم‌پور دلایل موفقیت جشنواره مردمی فیلم عمار را واکاوی و از «الف‎های معماری عمار» نوشته است. سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، در یادداشت خود عمار را «علمدار گفتمان انقلاب اسلامی» می‌داند و محمدرضا شفاه در گفت‌وگو با حلقه‎وصل می‌گوید: «آدم دوربین به دست برای عمار خطرناک است.» مهدی نقویان در این شماره از لزوم ارسال اثر توسط بزرگان جبهه فرهنگی انقلاب به جشنواره مردمی فیلم عمار سخن گفته است و مهندس امیر سعادتی به گذشته، حال و آینده عمار پرداخته و جشنواره عمار را شورش علیه یک درصدی‌ها می‌داند. خدمات «فیلم ما» به سینما، هنر، رسانه و تاریخ موضوع یادداشت سیدرسول منفرد است. او بخش «فیلم ما»ی جشنواره مردمی فیلم عمار را راهی می‎داند که سوژه‌ها را نجات می‌دهد. حجت‌الاسلام انصاری در یادداشت خود به این سوال پاسخ می‌‎دهد که جشنواره عمار باید کدام راه‌رفته را برگردد و در کدام راه سرعتش را بیشتر کند؟!

علاوه بر اینها در این شماره حلقه وصل، تازه‌ترین اخبار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سرویس «آینه» به چشم می‌خورد. همچنین حجت‌الاسلام صدوق در سرویس «گفتمان» در ادامه شماره‌های گذشته، به بیان وجه متفاوت و معجزه‌گون انقلاب اسلامی و گفتمان حضرت امام(ره) پرداخته است.

نشریه حلقه‌ وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود.

برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن ۵-۷۷۶۵۵۱۳۴ تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و گزارش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توانید از سایت Hvasl.ir استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر : 37957
تاريخ ثبت خبر : 11 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 16:04
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)