| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


شماره تازه فصلنامه «نقد کتاب فقه و حقوق» منتشر شد

شماره هفتم «فصلنامه نقد کتاب فقه و حقوق» به سردبیری حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی احمدی ابهری و صاحب امتیازی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از خانه کتاب، در این شماره از فصلنامه یادشده، آثاری از  حجت الاسلام سید محمد مهدی رفیع پور، محمد امامی پور، حجت الاسلام محمد حسین مظفری، سید احمد کاظمی موسوی و…  به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی احمدی ابهری، سردبیر فصلنامه در سخن نخست این شماره مطلبی با عنوان « کتاب هایی برای خوانده نشدن» نوشته است که در بخشی از آن آمده است: «وقتی با تعداد اندک و محدود شمارگان کتاب های منتشر شده مواجه می شویم، تاسف و تاثری جانسوز وجودمان را فرا می گیرد و پرسشی در لایه های ذهن ما شکل می گیرد که چرا در بین یک ملت هفتاد و پنج میلیون نفری باید یک کتاب به تعداد ۵۰۰ شماره منتشر شود؟ … به هر حال این مشکل بزرگی است که در آینده می تواند ضربات جبران ناپذیری بر کالبد علمی و فرهنگی جامعه ما وارد سازد…».

بخش «نقد مکتوب» شماره هفتم فصلنامه نقدکتاب «فقه و حقوق» دربردارنده ۱۱مقاله علمی است که نویسندگان هر کدام از مقالات به بررسی کتابی با موضوع «فقه و حقوق» پرداخته‌اند. مطالبی با عناوین « تاملی در اجتهاد شخصیت حقوقی» نوشته حجت الاسلام سید علی علوی قزوینی، «نقدی بر کتاب ابطال سند رسمی » نوشته اکبر میرزا نژاد جویباری، «عقد بیمه» نوشته حجت الاسلام والمسلمین مجید محمدی و «شرط عدم تمکین » نوشته  محمد امامی پور و… در این بخش آمده است.

خوانندگان در ادامه مطالعه این فصلنامه می‌توانند نقدهایی دیگر با عناوین «نقدی بر فرهنگ نامه اصول فقه»، «سخن بی حرف»، « نقد کتاب در راهنمای کتاب» را از نظر بگذرانند.

بخش گفت‌و‌گوی این شماره از فصلنامه به نشست «نقد کتاب فقه و قانون گذاری» از سلسله نشست های نقد کتاب « بایسته های تقنین» می پردازد.

هفتمین شماره از فصلنامه «فقه و حقوق» از سوی موسسه خانه کتاب با سردبیری حجت‌الاسلام دکتر سید محمدعلی احمدی ابهری منتشر شد. علاقه‌مندان می‌توانند شماره جدید این فصلنامه را به بهای ۱۰هزار تومان از کتابفروشی‌ها تهیه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 44945
تاريخ ثبت خبر : 30 فروردین 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:58
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)