| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی نشریه؛


شماره اول فصلنامه «ترجمان علوم انسانی» منتشر شد

فصلنامه «ترجمان علوم انسانی» از سوی موسسه ترجمان با محوریت فرهنگ و اندیشه در اولین شماره برای فصل پاییز منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ترجمان، اولین شماره از «فصلنامه ترجمان علوم انسانی» منتشر شد.

در این شماره مقالات و گفتارهایی از آلن دوباتن، دیوید فاستر والاس، اسلاوی ژیژک، چارلز تیلور و … ترجمه و منتشر شده است.

 

n00008317-b

در چند سالی که از فعالیت «ترجمان علوم انسانی» می‌گذرد، بسیاری از خوانندگان وب‌سایت ترجمان تمایل داشتند محتوای وب‌سایت مکتوب شود. بخشی از این نیاز با تأسیس انتشارات «ترجمان علوم انسانی» برطرف شد، اما همچنان تعداد زیادی از مطالب پُرمخاطب و ارزشمند سایتْ چاپ‌نشده باقی می‌مانْد. بنابراین تصمیم گرفتیم در پایان هر فصل و در قالب «فصلنامه» این مطالب را منتشر کنیم.

اولین شمارۀ «فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی» در ۳۴۴ صفحه و در چهار بخش منتشر شده است. نوشتار، گفت‌وگو، بررسی کتاب و پروندۀ ویژه عناوین بخش‌های اصلی این شماره از فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی است. در این شماره، نوشته‌هایی از دیوید فاستر والاس، اسلاوی ژیژک، چارلز تیلور، آلن دوباتن، مارشال برمن، جوزف استیگلیتز و بسیاری دیگر را خواهید خواند.

پرونده‌های این شماره، «کاری بکن که دوست داری» و «خشم و بخشش»، به ترتیب به بررسی کتاب‌هایی از «میا توکومیتسو» و «مارتا نوسبام» اختصاص دارد. همچنین مجموعه‌ای از عکس‌های آرتور تِرِس، عکاس سوررئالیستِ آمریکایی، با موضوع ترس‌های کودکان در این شماره از فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی به نمایش درآمده است.

اکنون فعالیت‌های ترجمان در سه زمینه دنبال می‌شود: انتشارات، وب‌سایت و فصل‌نامه، که همۀ تولیداتشان با عنوان مشترک «ترجمان علوم انسانی» ارائه می‌شوند. برخی مقالات تخصصی ابتدا در وب‌سایت ترجمان منتشر می‌شود و سپس، ‌همراه مقالاتی دیگر، به‌صورت «مجموعه مقاله» و در قالب کتاب منتشر می‌گردد. مطالب برگزیدۀ وب‌سایت در پایان هر فصل در قالب فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی منتشر می‌شود. علاوه‌براین، کتاب‌های دیگری نیز به‌ صورت مستمر ترجمه و منتشر می‌شوند.

لازم به ذکر است که این شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی عمدتاً اختصاص به مطالب منتشر شده در فصل بهار ۱۳۹۵ دارد.

موسسۀ ترجمان در نظر دارد تا پایان سال ۹۵ حداقل یک شمارۀ دیگر از فصلنامه را منتشر کند. شما می‌توانید شمارۀ اول فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی را به قیمت ۱۰ هزار تومان از کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور تهیه کنید.

همچنین می‌توانید جهت دریافت اشتراک و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۸۵۴۴۹۸ و ۸۸۸۰۲۰۹۰ تماس بگیرید.

علاوه‌ بر این، نشانی ایمیل contact@tarjomaan.com نیز برای پاسخ‌گویی در خدمت شما خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر : 38398
تاريخ ثبت خبر : 18 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 15:04
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)