| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

رضا ماحوزی:


شبکه نخبگان توسعه خواهد یافت

دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌‌المللی فارابی تاکید کرد: بر اساس روال جشنواره، برگزیدگان دوره نهم نیز به جمع اعضاء شبکه نخبگان وارد می‌شوند و این شبکه علاوه بر توسعه کیفی برنامه‌ها و طراحی نشست‌ها و کارگاه‌ها به لحاظ کمی نیز توسعه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌ المللی فارابی، دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌‌المللی فارابی تاکید کرد: فعالیتهای شبکه نخبگان علوم انسانی تاکنون با موفقیت پیش رفته است و قرار است بر اساس برنامه جدید این فعالیتها را توسعه دهیم.

دکتر رضا ماحوزی درباره این شبکه نخبگانی یادآور شد: نخستین جلسه گردهمایی شبکه نخبگان تابستان ۱۳۹۵ برگزار شد و دکتر سیدضیاء هاشمی، دبیر وقت جشنواره آغاز به کار این شبکه را اعلام داشت و متعاقب آن برنامه‌هایی از جمله نشست‌های علمی و سخنرانی‌ها شروع شد.

وی افزود: داوران، اعضای گروههای علمی و برگزیدگان داخلی و خارجی ادوار پیشین عضو این شبکه هستند و شبکه به عنوان بستری برای گسترش فعالیتهای علمی جدی‌تر طراحی شده است.

ماحوزی خاطرنشان کرد: آخرین برنامه این شبکه برگزاری نکوداشت استاد محمدمنصور فلامکی، استاد بزرگ معماری و مرمت بود که روز ۲۷ آذر ماه سال جاری در باغ نگارستان برگزار شد. علاوه بر این، نشست‌هایی چون «تعاملات فلسفی ایران و یونان»، «جایگاه میراث ناملموس در عرصه ملی و بین‌المللی و اقدامات حمایتی آن در ایران»، «میان‌رشته‌ای و انسان‌گرایی ادبیات تطبیقی»،  « مطالعات میان‌رشته‌ای در هنر» و «هم‌اندیشی با استادان و پیشکسوتان حوزه علوم انسانی» از دیگر برنامه‌های برگزار شده در شبکه نخبگان علوم انسانی بوده است.

وی با اظهار امیدواری از امکان گسترش فعالیت‌های این شبکه بیان کرد: شبکه نخبگان علوم انسانی ظرفیت فراهم ساختن محلی برای بحث و گفت‌و گوهای تخصصی بین اعضاء این شبکه در شاخه‌های مختلف و ارائه بسته‌های سیاست‌گذاری به سازمان‌ها و نهادهای مختلف به منظور توسعه علم و رفع مشکلات جامعه را دارد.

با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۶، دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌‌المللی فارابی اعلام کرد: بر اساس روال جشنواره، برگزیدگان این دوره نیز به جمع اعضاء شبکه نخبگان وارد می‌شوند و این شبکه علاوه بر توسعه کیفی برنامه‌ها و طراحی نشست‌ها و کارگاه‌ها به لحاظ کمی نیز توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر : 59744
تاريخ ثبت خبر : 23 دی 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:08
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)