| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

حبیب عباسی:


شبهه سازی ها برای تضعیف باورهای شیعی به کار می رود

یک کارشناس و پژوهشگر دینی بیان کرد: امروز وظیفه ما این است که ایام فاطمیه را به مثابه یک جریان شناسی و فاطمه شناسی بگذرانیم. یعنی صرفاً بسنده کردن به عزاداری و حتی بیان فضایل و مناقب حضرت زهرا(س)، مساله ای را حل نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، حجت الاسلام حبیب عباسی، کارشناس و پژوهشگر فِرَق با بیان اینکه فاطمیه از اساسی ترین عقاید شیعه بوده و از مسایل مهم تاریخ اسلام به شمار می آید، اظهار کرد: بازگو کردن برخی حوادثی که نسبت به فاطمیه پیش آمد سخت است و اگر نبود این مساله که ما موظف هستیم که از تاریخ درس بگیریم و بر اساس تاریخ فکرمان را اصلاح کنیم شاید ما نیز از بیان آن مسایل منصرف می شدیم.

وی ادامه داد: فشار خاصی روی معارف و عقاید فاطمیه وجود دارد که مردم به ویژه جوانان از آن فاصله بگیرند. عده ای تلاش می کنند که حقایق فاطمیه را نادیده بگیرند، اما سوال آن است که علت چیست؟ از نظر من علت همان تاثیرگذاری فوق العاده بالا و الگوگیری از مدلی است که در شخصیت حضرت زهرا(س) تبلور یافته است.

این محقق با اشاره به وظایف امروز شیعیان در حفظ الگوی فاطمی تصریح کرد: باید معارف ناب فاطمی را از اخذ کنیم و این معارف را از کسانی بگیریم که تعمق و مطالعه و روی معارف فاطمی کار کرده اند و وقت گذاشته اند، در غیر این صورت شبهه سازی های متعددی صورت می گیرد که ممکن است برخی را از مسیر صحیح منحرف کند.

وی با بیان اینکه جریان شهادت حضرت زهرا(س) طبق روایت های دقیق با سند معتبر ذکر شده است، تاکید کرد: با این وجود برخی برای تضعیف شیعه دست به شبهه سازی می زنند، در حالی که هیچ کس نمی تواند حوادث قبل از شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) را منکر شود.

عباسی ابراز کرد: امروز وظیفه ما این است که ایام فاطمیه را به مثابه یک جریان شناسی و فاطمه شناسی بگذرانیم. یعنی صرفا بسنده کردن به عزاداری و حتی بیان فضایل و مناقب حضرت زهرا(س)، مساله ای را حل نمی کند بلکه نیاز است که جریان شناسی، اتفاق بیفتد یعنی جریان های منتهی به شهادت حضرت(س) در آن دوره شناسایی و با شرایط روز ما تطبیق داده شود و نکته دیگر ابعاد حضور حضرت زهرا(س) در جامعه شناخته و تبیین شود. 

وی در ادامه بیان کرد: صرف بیان فضایل که حضرت زهرا(س) پاره تن پیامبر(ص)، سرور زنان اهل جنت یا سرور زنان دو عالم است، برای امروز راهگشا نمی شود گرچه لازم است، ولی به تنهایی کافی نیست. اگر هم می خواهیم این فضایل را بیان کنیم حتما باید توضیح داده شود که چه ویژگی در وجود حضرت زهرا (س) وجود دارد که سرور زنان عالم شده اند یا چه ویژگی در وجود صدیقه طاهره(س) است که حضرت رسول(ص) می فرمایند: «فاطمه پاره تن من است.»

کارشناس شبکه جهانی ولایت ادامه داد: حضرت زهرا(س) ورودهای سرنوشت ساز در جامعه داشتند، آنجا که در مسجد خطبه خواندند، آنجا که به خانه های مهاجرین و انصار می روند و از ولایت دفاع می کنند و حتی حاضرند برای این مهم جان خود را بدهند. مبارزه، مقابله و سکوت نکردن در مقابل ظلم تا حدی است که حتی ایشان اجازه نمی دهند که بدن مطهرشان بعد از شهادت و دفن، تشییع شود تا مبادا سوء استفاده ای صورت پذیرد، یعنی راه را بر جریان مخالف به این مقدار می بندند که این مسئله سیاسی است.

کارشناس فرق و مذاهب با تاکید بر لزوم الگ.گیری از سبک زندگی فاطمی برای امروز جامعه، خاطرنشان کرد: اگرچه حضرت صدیقه(س) بیشتر از ۹ سال با حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) زندگانی نکردند و به شهادت رسیدند اما این ۹ سال سبب تربیت بهترین انسان های تاریخ شد. اگر حضرت(س) را یک شخصیت ذوابعاد ببینیم باید از تمامی ابعاد زندگی شان الگو بگیریم و از این الگو استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر : 42898
تاريخ ثبت خبر : 14 اسفند 1395
ساعت بارگزاری خبر : 10:26
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)