| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

۲۰ اردیبهشت‌ماه؛


سیزدهمین نشست «اقتصادنا» برگزار می‌شود

سیزدهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «اقتصادنا» با موضوع «شناخت خلق پول بانکی با رویکرد ترازنامه‌ای» ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، سیزدهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «اقتصادنا» با موضوع «شناخت خلق پول بانکی با رویکرد ترازنامه‌ای» پنج شنبه بیستم اردیبهشت ماه از ساعت ۹:۳۰ در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار می‌شود.

در این نشست که اولین نشست از دور جدید نشست‌های تخصصی اقتصادنا در سال ۱۳۹۷ است، دکتر سید مهدی حسینی دولت‌آبادی، کارشناس‌ارشد دفتر مدلسازی اقتصاد ایران در دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) به تشریح ماهیت خلق پول بانکی و نیز الگوهای مختلف خلق پول با این نگاه که از مجرای این موضوع‌شناسی بتوان تأملات حکم‌شناسانه در باب پدیده خلق پول را آغاز کرد، می پردازد.

همچنین وی در این نشست که به همت هیأت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان برگزار می‌گردد، به تشریح فرایند خلق پول در ترازنامه بانک‌ها خواهد پرداخت و این موضوع که چگونه «بانک‌ها قادرند به ایجاد پول از هیچ» دست بزنند را بررسی خواهد کرد.
گفتنی است، نشست‌های اقتصادنا در سال ۱۳۹۷ در دو سلسله موضوعی «مبانی پول» و «مبانی دولت» – هر محور در شش نشست به همت هیأت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان برنامه‌ریزی شده است، که شش ماه اول آن به محور مبانی پول اختصاص دارد.

انتهای پیام/

کد خبر : 67398
تاريخ ثبت خبر : 18 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:53
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)