| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی:


سکوت در برابر جنایات سعودی لکه ننگی بر دامن کشورهای غربی است

رئیس مرکز پژوهش های صدرا گفت: سکوت در برابر جنایت‌های رژیم سعودی علیه مردم بی‌پناه و کودکان و زنان یمنی و حتی فروش سلاح‌های مدرن به سعودی برای کشتار این مردم، لکه‌ای سیاه بر دامن کشورهای غربی است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های صدرا گفت: مشاهده تصاویر کودکان گرسنه و بیمار یمنی قلب هر انسانی که عواطف انسانی در او زنده است را به درد می‌آورد. در جهانی که ادعای حقوق بشر و دموکراسی گوش فلک را پرکرده و عده‌ای برای آزار به‌ناحق یک حیوان یقه پاره می‌کنند، ماه‌هاست چند ده هزار تن از کودکان و زنان مظلوم یمنی تحت بی‌رحمانه‌ترین تجاوز و کشتار با سلاح‌های آمریکایی و اروپایی هستند و مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اند.

غلامی افزود: سکوت در برابر جنایت‌های رژیم سعودی علیه مردم بی‌پناه و کودکان و زنان یمنی و حتی فروش سلاح‌های مدرن به سعودی برای کشتار این مردم، یک لکه بزرگ و سیاه بر دامن کشورهای غربی است و تاریخ این واقعیت تکان‌دهنده را فراموش نخواهد کرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، جای تعجب است که کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان هم تحرک لازم را ندارند و فقط نظاره‌گر این‌همه ظلم و ستم در یک کشور اسلامی هستند. اگر کشورهای اسلامی و سایر کشورهایی که همچنان آزادگی خود را در برابر امریکا حفظ کرده‌اند و رشوه‌ها و تهدیدات رژیم سفاک سعودی آن‌ها را کر و کور نکرده است وارد میدان شوند، لااقل جلوی تداوم وحشیگری‌های سعودی علیه مردم یمن گرفته می‌شود.
غلامی اظهار داشت: در کشور خود ما توقع از علما و بزرگان، افراد پرنفوذ و تشکل‌های مردمی این است که کاری بکنند و با برقراری هزاران تماس با چهره‌های فرهنگی، جهان را نسبت به ابعاد جنایاتی که در یمن علیه کودکان و زنان یمنی می‌شود آگاه کنند؛ مسلماً می‌توان با طرح و تبادل ایده‌های گوناگون برای مواجهه با این ظلم بزرگ و با فشار افکار عمومی، به این وضع غیرانسانی خاتمه داد.
رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانیِ اسلامی گفت: کم‌ترین کاری که امروز تشکل‌های مردمی در ایران باید انجام بدهند جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه و ارسال غذا و دارو برای کودکان و زنان یمنی است؛ حتی باید هلال‌احمر خودش را در این موضوع مسئول تلقی کند و با کمک هلال‌احمر و صلیب سرخ‌های سایر کشورها نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشد.
وی افزود: مردم ایران حتی اقشار کم‌درآمد و ضعیف علاقه‌مند هستند به مردم یمن کمک کنند و بی‌علاقگی مرفهان بی‌درد به کمک به مظلومان جهان و عکس‌العمل سرد و تمسخرآمیز آن‌ها در این نوع موارد تأثیری در مردم ما ندارد لذا باید مسیر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن به یمن باز شود.


انتهای پیام/

کد خبر : 78640
تاريخ ثبت خبر : 3 آذر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:40
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)