| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

در خانه اندیشمندان علوم انسانی؛


سلسله نشست‌های فاطمه(س) و جامعه امروز برگزار می‌شود

سلسله نشست های فاطمه (س) و جامعه امروز با هدف بررسی آموزه های زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی خانه اندیشمندان علوم انسانی، سلسله نشست های فاطمه (س) و جامعه امروز با هدف بررسی آموزه های زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) برای جامعه امروز، از یکشنبه ۲۹ بهمن تا سه شنبه ۱ اسفند در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.

این نشست ها به همت خانه اندیشمندان علوم انسانی، انجمن اندیشه وقلم و بنیاد اندیشه و احسان توحید در ایام شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان استاد نجات الهی، نبش ورشو برپاست و درآن به ترتیب مرتضی باقری، مجید معارف، مهدی مهریزی، محمد پروازی، سید جواد ورعی و طوبی کرمانی سخنرانی می کنند.

این مراسم در پی استقبال از مجموعه برنامه های «عاشورا و امروز ما» که در ماه محرم امسال برپا شد برنامه ریزی گردیده و در نظر است در کنار مرثیه سرایی در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) درس های زندگی ایشان برای جامعه امروز بررسی و تبیین شود.

در پیش درآمد این برنامه آمده است:

 ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه دوم قرن بیست و یکم، نقش و جایگاه فردی و اجتماعی زن و نگاه اسلام به این موضوع همچنان مسئله روز جامعه است؛ اینکه در جامعه اسلامی چه حقوقی به زنان اختصاص یافته و چه وظایف و تکالیفی در خانواده و جامعه بر دوش آنها نهاده شده و چه اختیارات و آزادی هایی به آنان داده شده است. در این میان شخصیت فاطمه زهرا (س) همواره به عنوان جدی ترین الگو برای زندگی فردی و اجتماعی زن مسلمان معرفی شده، اما هنوز آن گونه که باید چهره تابناک این شخصیت منحصربه فرد به خوبی شناخته و شناسانده نشده است و در ایام شهادت ایشان نیز بیش از آنکه به سیره آن بانو پرداخته شود، صرفا به عزاداری و مرثیه سرایی اکتفا می شود.

سلسله نشست های آموزه های زندگی حضرت فاطمه(س) برای جامعه امروز، فرصتی است برای تاملی بیشتر در شناخت سیره آن حضرت و الگوبرداری از شخصیت بی نظیر ایشان برای مردان و زنان جامعه امروز.

انتهای پیام/

کد خبر : 62550
تاريخ ثبت خبر : 28 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:41
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)