| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی مقاله؛


سطوح عدالت در نظام سیاسی اسلام با نگاهی به اندیشه امام خمینی(ره)

طبق اندیشه امام خمینی(ره) انسان‌ها دارای سه‌لایه‌ وجودی، شامل: عقل، نفس و جسم هستند و دین نیز شامل اعتقادات، اخلاق و احکام (فقه) است. بنابراین، مقاله پیش‌رو درصدد است سطوح عدالت را در سه محور اعتقادی، اخلاقی و فقهی و همچنین تأثیر آن‌ها بر یکدیگر را تبیین نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، صدیقه لک زایی استاد دانشگاه زابل در مقاله ای به سطوح عدالت در نظام سیاسی اسلام با نگاهی به اندیشه امام خمینی(ره) پرداخته است.

در چکیده این مقاله آمده است: تحقیق حاضر، به تشریح، تولید و بازتولید عدالت بر‌اساس منابع سه‌گانه‌ نظام سیاسی اسلام، جهت سیاست‌گذاری‌های کلان و نقش تاثیرگذار عدالت در توسعه اجتماعی و تصمیم‌گیری سیاسی و اجتماعی می‌پردازد. مبنای مفهومی و نظری مباحث پژوهش، بر‌اساس اندیشه اسلامی و نظر امام خمینی در کتاب‌های «شرح حدیث جنود عقل و جهل» و نیز کتاب «چهل حدیث» می‌باشد.

براساس این، طبق اندیشه امام خمینی(ره) انسان‌ها دارای سه‌لایه‌ وجودی، شامل: عقل، نفس و جسم هستند و دین نیز شامل اعتقادات، اخلاق و احکام (فقه) است. بنابراین، مقاله پیش‌رو درصدد است سطوح عدالت را در سه محور اعتقادی، اخلاقی و فقهی و همچنین تأثیر آن‌ها بر یکدیگر را تبیین نماید.

متن کامل مقاله اینجا دسترس است.

انتهای پیام/

کد خبر : 71263
تاريخ ثبت خبر : 16 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:53
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)