| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمد فنایی‌اشکوری:


سرگرمی غیر از هنر و سرگرم کننده غیر از هنرمند است

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حساب سرگرمی از هنر جداست، گفت: در هیچ عصری همچون عصر ما، سرگرمی‌ها این قدر رونق و گسترش نداشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، دکتر محمد فنایی اشکوری، استاد فلسفه و عرفان تطبیقی در مورد تفاوت میان هنر و سرگرمی گفت: هنر متعالی تولید خلاقانه اثر زیبا برای ترویج معرفت و فضیلت است. سرگرمی هیچ یک از این ویژگی ها را ندارد. سرگرمی هم در حد خود لازم است، اما حسابش از هنر جداست.

وی افزود: در هیچ عصری همچون عصر ما، سرگرمی‌ها (entertainments) این قدر رونق و گسترش نداشته است.

فنایی با اشاره به اینکه کارکرد اصلی سرگرمی رفع خستگی و ایجاد نشاط و انبساط روحی است، اظهارداشت: زنگ تفریحی است برای آماده شدن برای بهتر کارکردن. حال اگر سرگرمی چنان فراگیر شود که انسان را از کارهای مهمش و از نیل به کمالاتش بازدارد، نقش آن منفی خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: به تعبیر دیگر، سرگرمی‌ها در حکم ادویه جاتی هستند که باید به مقدار کم در غذا استفاده شوند، حال اگر این ادویه جات چنان زیاد شوند که جا برای مواد غذایی اصلی تنگ شود، در آن صورت به عاملی مخرب و مخدر تبدیل خواهند شد.

وی تأکید کرد: امروزه سرگرمی‌ها کارکرد سنتی خود را ندارند و هدف آفرینندگان آن ایجاد نشاط زندگی برای مردم نیست، بلکه راهی هستند برای رسیدن به شهرت و شهوت و ثروت گروهی.

کد خبر : 68554
تاريخ ثبت خبر : 5 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:55
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)