| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان نامه؛


سبک زندگی در خانواده از منظر فقه امامیه

پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «سبک زندگی والدین و فرزندان در خانواده از منظر فقه امامیه با تأکید بر آراء امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری» توسط زینب شجاعی نگاشته و حمیده عبداللهی بیگ، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما این پایان‌نامه در سال 94 در دانشگاه قم، دانشکده الهیات و معارف اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «سبک زندگی والدین و فرزندان در خانواده از منظر فقه امامیه با تأکید بر آراء امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری» توسط زینب شجاعی نگاشته شده است.
حمیده عبداللهی بیگ، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما این پایان‌نامه در سال ۹۴ در دانشگاه قم، دانشکده الهیات و معارف اسلامی بود.
چکیده این پایان‌نامه در ادامه می‌آید:
چکیده:
خانواده در مکتب اسلام جایگاه ممتازی دارد و اسلام برای چگونه زیستن افراد در خانواده قوانینی تحت عنوان سبک زندگی مقرر کرده است. ازنظر اسلام سبک زندگی عبارت است از مجموعه اعمال و رفتارهای انسان که اصل انسجام بخش توحید بر آن حاکم باشد.

بخشی از تعالیم اسلام که نسبتی تام با سبک زندگی دارد آموزه‌های فقهی است چراکه فقه بر افعال مکلفین تمرکز دارد. بینش توحیدی در همه افعال انسان وقتی معنا پیدا می‌کند که به‌وسیله آموزه‌های فقهی بتوان سبک زندگی خود را متفاوت از یک انسان بی‌مبالات به دین طراحی نمود.

عرصه خانواده ازجمله عرصه‌هایی است که حضور جدی فقه را می‌طلبد، به همین دلیل ضرورت دارد تا با استفاده از متون فقهی، الگوی اسلام در باب سبک زندگی والدین و فرزندان در خانواده را استخراج‌کنیم.
انتهای پیام/

 

کد خبر : 47621
تاريخ ثبت خبر : 10 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:09
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)