| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معاون پژوهش حوزه:


سامانه ملی نیازسنجی تحقیقات حوزوی ایجاد می‌شود

معاون پژوهش حوزه از ایجاد سامانه ملی نیازسنجی تحقیقات حوزوی خبر داد و گفت: تلاش بر کاربردی‌تر شدن تحقیقات دینی در حوزه داریم.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه در گفت‌وگویی با اشاره به طرح‌های پژوهشی حوزه گفت: طرح جامع پژوهش از جمله این برنامه‌هاست که از سطح یک شروع و تا سطح چهار را شامل خواهد شد.

وی افزود: تاکنون برنامه‌های پژوهشی فقط برای سطح یک بود و برای سطوح دیگر برنامه مشخصی نداشتیم که از امسال به تدریج اضافه خواهد شد.

میرمعزی از صدور کارنامه پژوهشی خبر داد و گفت: تمامی فعالیت‌های آموزشی طلاب ثبت می‌شود ولی فعالیت پژوهشی آنان در قالب کارنامه و نظام مند نبوده است لذا کارنامه پژوهشی تعریف شده و در حال ایجاد سامانه‌ای در این زمینه هستیم.

معاون پژوهش حوزه بیان کرد: شناسایی، ارزیابی و حمایت از پژوهشگران حوزه از دیگر طرح‌هاست و در صورت تحویل سامانه مربوطه این کار آغاز می‌شود؛ زیرا هم اکنون پژوهشگران زیادی در حوزه وجود دارند، ولی شناخته شده نیستند.

میرمعزی اظهار کرد: ایجاد صندوق حمایت از پژوهشگران از دیگر کارهای صورت گرفته است که از سال جدید فعالیت اجرایی خود را آغاز کرده است البته این صندوق با سرمایه اندکی کارش را شروع کرده ولی انشاءالله با برکت دنبال می‌شود.

وی در مورد پژوهش‌های قرآنی هم عنوان کرد: عناصر این بحث باید در نظام آموزشی دیده شود تا طلاب توانمندی پیدا کنند ولی در مورد رشته‌های تخصصی و مراکز پژوهشی که قرآن را محور کار قرار می‌دهند، مجوزهای لازم را داده‌ایم و در حال فعالیت هستند.

معاون پژوهش حوزه در مورد کاربردی شدن پژوهش در حوزه ادامه داد: تردیدی نیست که پژوهش در حوزه باید کاربردی شود، ولی نیازمند زیرساخت است که از جمله تخصص طلاب در یک رشته از یکطرف و از طرف دیگر تسلط آنان بر مبانی دینی است.

وی تاکید کرد: طرح نیازسنجی در رشته‌های مختلف از جمله کارهای معاونت پژوهش در این راستا بوده و سامانه ملی نیازسنجی را هم در دست داریم که طرح آن تعریف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 75337
تاريخ ثبت خبر : 11 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:09
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)