| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


زندگی آیت‌الله حبیب‌الله اراکی کتاب شد

کتاب «در مکتب پدر» درباره زندگی یکی از شاگردان آیت الله سید علی قاضی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از نشر معارف، کتاب در مکتب پدر؛ روایتی از زندگی آیت الله حبیب الله اراکی، از شاگردان آیت الله سید علی قاضی(ره) به قلم آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

11

آیت‌الله العظمی حاج میرزا حبیب‌الله اراکی(ره) از نمونه‏ های بارز فضیلت و تقوا بودند. ایشان در خانواده فضیلت و تقوا پرورش یافته و سال‌ها از خرمن علم و اخلاق عالمان بزرگ عصر خویش همچون آیت‌الله ‌العظمی شیخ عبدالکریم حایری یزدی(ره) در قم و آیت‌الله غروی ‌اصفهانی(ره) و آیت‌الله العظمی آقا ضیاء‌الدین عراقی(ره) و آیت‌الله العظمی شیخ محمدکاظم شیرازی(ره) بهره‏ مند گشته و سال‌ها توفیق مرافقت و ملازمت بزرگانی همچون امام خمینی(ره) و آیت‌الله العظمی سید عبد‌الهادی شیرازی(ره) را داشتند و از لحاظ اخلاقی و عرفانی تحت تأثیر آیت‌الله سید علی آقا قاضی(ره) بودند و ارادت خاصی به ایشان داشتند و از سویی از دوستان و رفقای صمیمی آیت‌الله شیخ عباس قوچانی(ره) بودند.

آیت الله محسن اراکی در این کتاب به خاطرات معنوی پدرش و رفتارهای آموزنده این دست‏ پرورده مکتب اهل‌ بیت(ع) می‌پردازد.

وی، استاد برجسته فقه سیاسی حوزه علمیه قم، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مجلس خبرگان رهبری است که دفتر نشر معارف تاکنون از وی، ۱۰ کتاب «فقه نظام سیاسی اسلام» (جلد اول: جهان بینی اسلام، جلد دوم: فلسفه سیاسی)، «امامت در قرآن»، «نگاهی به رسالت و امامت از دیدگاه قرآن کریم»، «اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی(ع)»، «گفتگوی دو مذهب»، «گفتمان بیداری اسلامی»، «داستان انسان نخستین»، «نظریه شناخت» و «کاوشهایی در مبانی نظری حکومت دینی» را منتشر کرده است.

کتاب در مکتب پدر؛ روایتی از زندگی آیت الله حبیب الله اراکی، از شاگردان آیت الله سید علی قاضی(ره) به قلم آیت الله محسن اراکی در قطع رقعی و به قیمت ۵۰۰۰ تومان روانه بازار شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 33952
تاريخ ثبت خبر : 15 آبان 1395
ساعت بارگزاری خبر : 12:08
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)