| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


رونمایی از پورتال علامه طباطبایی توسط آیت‌الله جوادی‌آملی

پورتال علامه طباطبایی همزمان با روز معلم با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی یکی از شاگردان ممتاز مرحوم علامه طباطبایی(ره) رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از تبیان، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در مراسم رونمایی از پورتال علامه طباطبایی که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار کرد: این پورتال به منظور معرفی شخصیت فیلسوف مفسر و عارف بزرگ علامه طباطبایی توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است. 
وی افزود: آیت الله العظمی جوادی آملی یکی از شاگردان برجسته علامه طباطبایی هستند و ایشان در روز معلم با رونمایی از این پورتال، از استاد فقید خود تجلیل به عمل می آورند. 
شکوری، مدیر پورتال علامه طباطبایی نیز هدف از راه اندازی این پورتال را معرفی و تبیین سیره علمی و عملی مرحوم علامه طباطبایی ذکر کرد و گفت: تلاش بر این است که تمامی آثار مکتوب و مدیا که در ارتباط با شخصت، آرای فکری و سیره اخلاقی این بزرگْ مفسر جهان اسلام، وجود دارد در این پایگاه ارائه شود. 
ابوالقاسم شکوری با بیان این مطلب که هم اکنون بیش از ۳۰۰ مقاله پژوهشی که در مجامع علمی و دانشگاهی پیرامون اندیشه و آرای علامه طباطبایی به نگارش درآمده به صورت تمام متن، در این پایگاه، قابل دسترسی است، گفت: زندگی نامه، معرفی استادان و شاگردان مرحوم علامه، خاطرات و ناگفته های ناب که در گفت و گو با نزدیکان و یا شاگردان ایشان بیان شده، شماری از سرورده های علامه طباطبایی که دارای مضامین بلند توحیدی است، بخشی از خدماتی است که در این پورتال ارائه شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از هزار ساعت فایل صوتی دروس مربوط به آثار مرحوم علامه که توسط اساتید حوزه و دانشگاه، تدریس شده، شامل چند دوره تفسیر المیزان، نهایه الحکمه، بدایه الحکمه، رسائل سبعه شامل ۴ رساله توحیدی و ۳ رساله انسان و همین طور رساله مستقل «الولایه» تهیه شده که به تدریج در این پایگاه بارگزاری می شود. 
 
 
به گفته شکوری، علامه طباطبایی(ره)، تفسیر دیگری دارند با عنوان « البیان فی الموافقه بین الحدیث و القرآن» که آن را با رویکرد روایی و پیش از المیزان به رشته تحریر درآورده اند. خوشبختانه این اثر فخیم و ارزشمند توسط یکی از فضلای خوش تقریر حوزه علمیه تهران، تدریس شده که در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. 
مدیر پورتال علامه طباطبایی با بیان این که بیش از ۱۰۰ پوستر باکیفیت مربوط به سیره اخلاقی، خاطرات، ناگفته های ناب زندگی علامه طباطبایی، طراحی و در سرویس عکس این پورتال بارگزاری شده، اظهار کرد: این تصاویر که به صورت تصویرنوشته تولید شده قابلیت ارسال در شبکه های اجتماعی تحت وب و تلفن همراه را دارد. 
به گفته وی، صفحاتی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان تلفن همراه مانند اینستاگرام و… ایجاد شده که به عنوان مثال کانال علامه طباطبایی با عنوان «کیش مهر» در سرویس تلگرام چند هزار بازدیدکننده دارد.
شکوری نشانی پورتال علامه طباطبایی در فضای وب را WWW.Allametabatabaei.ir و کانال کیش مهر را در اینستاگرام و تلگرام را @AllameTabatabaei ذکر کرد.
 در پایان این مراسم آیت الله العظمی جوادی آملی ضمن تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی پورتال علامه طباطبایی، این پورتال را رونمایی کرد.
انتهای پیام/
کد خبر : 45897
تاريخ ثبت خبر : 16 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:09
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)