| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

غلامعلی افروز:


روزانه ۵۰۰ رساله علوم انسانی دفاع می‌شود اما حرف تازه‌ای ندارند

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه روزانه به ‌طور متوسط ۵۰۰ رساله در علوم انسانی دفاع می‌شود، گفت: پژوهشی مفید است که حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، غلامعلی افروز در حاشیه جلسه دفاع از رساله دانشجوی دکتری واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر شناخت سرحلقه زنجیره پژوهش، افزود: باید به گونه‌ای عمل کرد تا سرنخ علوم و فناوری‌های برتر در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در پژوهش همواره نباید به دنبال پیشینه بود، بلکه باید پیشنه‌سازی کرد، اظهار داشت: پژوهشگر خلاق و هوشمند هرگز پیشینه‌ سوار نمی‌شود، بلکه خود پیشینه ‌ساز است.

این استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: پژوهشگران باید نوآوری داشته باشند و در تحقیق و پژوهش به جای تکرار مکررات، به دنبال ارائه طرح‌ها و نظریه‌های نو و کاربردی باشند.

افروز تاکید کرد: نوآوری و اختراعات در طول تاریخ ثمره توجه ویژه پژوهشگران و دانشمندان خلاق به سوالات و دغدغه‌های مورد نیاز در جامعه بوده است.

وی محققی را توانا دانست که پیشینه‌ساز و فرضیه‌آفرین باشد و ادامه داد: اگر به سوالات و دغدغه‌های هر حوزه‌ای توجه شود بدون شک، ثمره و نتیجه کاربردی خواهد داشت. شروع یک تحقیق و پژوهش خلاقانه و کاربردی با توجه به سوالات و دغدغه‌ها شکل می‌گیرد.

استاد مدعو واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رساله‌های بکر در دنیا با سوال آغاز می‌شوند،  خاطرنشان کرد: روزانه بطور متوسط ۵۰۰ رساله در علوم انسانی دفاع می‌شود، اگر از میان آنها تنها ۵ رساله حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد ارزش بسیار بالایی داشته و برای حل مشکلات و معضلات کشور مثمرثمر خواهد بود.

افروز تاکید کرد: این حرف‌ تازه است که در معنای دقیق کلمه منجر به تولید علوم کاربردی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 62832
تاريخ ثبت خبر : 30 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:16
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)