| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یک محقق و پژوهشگر تأکید کرد:


رسیدن به حیات طیبه از میان‌بر صحیفه سجادیه و رساله حقوق

عیسی‌فر با بیان اینکه عمل به رساله حقوق و صحیفه سجادیه باعث کاهش جنایات، بی اخلاقی و فساد در جامعه می شود، گفت: با کاربردی کردن این دو کتاب سبک زندگی اسلامی و حیات طیبه محقق می شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، احمد عیسی‌فر، محقق و پژوهشگر در مورد کتاب خود با عنوان «گذری بر زندگی امام العارفین علی ابن الحسین(ع)» گفت: کتاب «گذری بر زندگی امام العارفین علی ابن الحسین(ع)» مشتمل بر ۱۹۴ صفحه و ۱۱ بخش است که از سوی انتشارات رایحه عترت به چاپ رسیده است. تلاش کردم در این اثر با قلمی روان زندگی امام سجاد (ع) را برای مخاطبان به ویژه نسل جوان تبیین کنم.

عیسی‌فر ولادت تا امامت امام سجاد (ع)، دوران امامت، شیوه های تبلیغی حضرت سجاد(ع)، احیای فقه شیعه، مبارزات امام سجاد(ع) با انحرافات فکری، مواضع سیاسی امام سجاد (ع)، دلایل اثبات امام سجاد (ع)، سیره و روش زندگی حضرت، دیدگاه های حاکمان هم‌عصر امام سجاد(ع) نسبت به ایشان، شهادت امام سجاد (ع) و زندگی فرزندان و اصحاب حضرت سجاد (ع) را عناوین ۱۱ بخش کتاب «گذری بر زندگی امام العارفین علی ابن الحسین (ع)» ذکر کرد.

وی با اشاره به کتابهای امام سجاد(ع) بیان کرد: در کتاب ارزشمند رساله حقوق امام سجاد (ع)، حقوق فرد نسبت به جامعه، همسر، فرزند و همسایگان بررسی شده است. در حقیقت در این کتاب تمام حقوق فرد نسبت به دیگران مشخص شده است. رساله حقوق از کتاب‌های ارزنده ای است که بسیاری از مراجع قضایی از آن استفاده می کنند. کتاب دیگر امام سجاد(ع) با عنوان صحیفه سجادیه بسیار ارزشمند و کاربردی است. صحیفه سجادیه سراسر درس، اخلاق و آداب است.

مدیر انتشارات رایحه عترت در مورد مبارزات فکری امام سجاد (ع) اظهار داشت: یکی از بحث های انحرافی که در زمان امام سجاد(ع) مطرح بود، امامت محمد بن حنیفه بود. محمد بن حنیفه یکی از فرزندان امام علی (ع) بود که عده ای ایشان را امام بعد از امام حسین (ع) می دانستند. امام سجاد (ع) با تقوا، منش و رفتار خود و عظمت اعتقادی و علمی این شبهه را برطرف کردند و اثبات کردند که امامت حق مسلم ایشان است.

وی تاکید کرد: امام سجاد (ع) در مورد انحراف خلافت نیز روشن سازی کردند. امویه خلافت را به دست گرفته بود. امویان درصدد بودند که خلافت را به انحراف بکشانند. امام سجاد (ع) با روشنگری و اثبات حقایق به طور جدی در مقابل امویان ایستادند.

عیسی‌فر اظهار داشت: امام سجاد (ع) با روش های مختلف پیام عاشورا را به مردم منتقل کردند و هدف امام حسین (ع) را تشریح کردند. ایشان در خطبه هایی که قراء در کوفه و شام قرائت کردند، چهره واقعی یزیدیان را نشان دادند. امام سجاد(ع) از روش های تبلیغاتی زیادی استفاده کردند و تنها به سخنرانی اکتفا نکردند. اگر فرد سخنران با تقوا و اهل عمل باشد، سخنانش تاثیرگذار خواهد بود. عمل بهترین الگو و دعوت کننده است. امام سجاد (ع) با طرز برخورد با مردم، بردگان و سخنرانی های خود جنایات یزیدیان را آشکار کردند و خلافت یزید را متزلزل کردند.

وی خواستار توجه به آثار بر جای مانده از امام سجاد (ع) شد و گفت: اگر به رساله حقوق امام سجاد (ع) توجه کنیم، حقوقی از کسی ضایع نمی شود و به وظایف خود عمل می کنیم. به عنوان مثال همسایه حق همسایه را به جا می آورد، فرزند به حقوق والدین احترام می گذارد و والدین نیز حقوق فرزند را محترم می شمارد.

عیسی فر در پایان یادآور شد: رساله حقوق امام سجاد (ع) رساله ای قوی و ارزشمند است که عمل به آن باعث کاهش جنایات، بی اخلاقی ها، فساد و گناهان در جامعه می شود. اگر می خواهیم جامعه ای سالم و با اخلاق داشته باشیم باید به دو کتاب رساله و حقوق و صحیفه سجادیه عمل کنیم. با عمل به این دو کتاب ارزشمند حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی محقق می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 66321
تاريخ ثبت خبر : 2 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:51
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)