| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:


رسانه‌ها معلم اخلاق و مروج فرهنگ دینی باشند

مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: رسانه های اسلامی و بسیجی باید خبری را بیان و تهیه و تولید کنند که باعث رشد فکری آحاد جامعه شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از حوزه، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اظهار کرد: خوشحال هستیم بسیج رسانه تشکیل شده است، البته جای آن بود  که از اول انقلاب همه رسانه های ما بسیجی باشند و توقع ما هم این بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد:  تشکیل بسیج رسانه در این زمان ضرورت پیدا کرد،  توصیه این است که هیچ گاه خلاف واقع  قلم نزنید و حتی برای  دشمن هم خلاف ننویسید، تهمت، اتهام و توهین و خلاف نویسی،  امروزه در رسانه ها  و خاصه فضای انتخاباتی متاسفانه دیده می شود که شایسته نیست.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که انسان باید هدف داشته باشد، ابراز داشت: از منظر امام علی(ع) با همه خوب بودن اشتباه است و نشانه خوب بودن فرد نیست، یک انسان هدفمند  هرگز نباید در هر کاسه ای آب بخورد و با هر کسی دم خور شود.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه  داد: براساس سوره والعصر که شناسنامه مومن است، انسان خسران دیده کسی است که به سرمایه او آسیب وارد آید؛ از منظر قرآن کریم، همه خسران می بینند مگر کسانی که مومن هستند و عمل صالح انجام دهند و توصیه به حق و صبر کنند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یک مسلمان واقعی کسی است که عالم عامل باشد. توقع این است که همه رسانه های ایران، بسیجی باشند، اصحاب رسانه نیز باید ناظر بر همدیگر باشند و اجازه خلاف نویسی را به همدیگر ندهند.

امام جمعه اصفهان افزود: برای واقعیت نوشتن، عقل واقعیت نویسی هم باید باشد، عقل واقعیت بیان می کند  که نباید دروغ نوشت، ولی نباید هر حقیقتی را هم بیان کرد، حقیقتی که به اصل اسلام و نظام آسیب وارد کند، جایز نیست.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که رسانه ها باید  معلم اخلاق و فرهنگ دینی جامعه باشند، عنوان کرد: رسانه های بسیجی باید خبری را بیان و تهیه و تولید کنند که باعث رشد فکری آحاد جامعه شود، هرخبری نباید تولید گردد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص)  « من بَهَّتَ مُؤمِناً أو مُؤمِنَهً أو قَالَ فِیهِ مَا لَیسَ فِیهِ أقَامَهُ اللهُ تَعَالی یَومَ القِیَامَهِ عَلَی تَلٍّ مِن نَّارٍ حَتَّی یَخرُجَ مِمَّا قَالَهُ فِیهِ»  گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند، هر کس به مرد یا زن مؤمن بهتان زند یا درباره او چیزی بگوید که از آن مبراست، خداوند در روز رستاخیز وی را بر تلّی از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره او برگردد.

وی اذعان کرد: البته تهمت نزدن به معنای بیان نواقص نیست، بلکه نواقص و ضعف ها باید برای روشنگری مردم شود. از امام صادق(ع) روایتی وجود دارد،  که کسی اگر علیه  کس دیگری سخن بگوید با این هدف که طرف مقابل را تنزل بخشد و ذلیل کند، خداوند این فرد را از ولایت خود خارج می کند و جز ولایت  شیطان قرار می دهد که شیطان نیز آن را قبول نمی کند.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان به بحث انتخابات و ضرورت حضور حداکثری پای صندوق های رای اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران اجرا شدن دموکراسی دینی به معنای حقیقی است، بنابراین حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات، یک واجب دینی و اجتماعی است.

انتهای پیام/

کد خبر : 46675
تاريخ ثبت خبر : 25 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:04
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)