| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

جلسه دفاع پایان‌نامه؛


رساله «مهریه در فقه مذاهب اسلامی» دفاع می‌شود

جلسه دفاعیه پایان‌نامه، دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی با عنوان «مهریه در فقه مذاهب اسلامی»، فردا ۲۳ مهرماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، جلسه دفاعیه پایان‌نامه حانیه مدللیان، دانشجوی رشته فقه مقارن و حقوق خصوصی دانشگاه مذاهب اسلامی با عنوان «مهریه در فقه مذاهب اسلامی»، فردا دوشنبه ۲۳ مهرماه از ساعت ۱۱:۳۰ در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.

این پایان نامه در صدد است جایگاه و ابعاد مختلف مهریه در عقد نکاح از جمله نحوه پرداخت و ملکیت، شرایط مطالبه، محاسبه، و ضمانت اجرای پرداخت مهر‌ را با حائز اهمیت قرار دادن رصد دیدگاه فقهای مذاهب اسلامی مورد تحقیق و تدقیق نظر قرار دهد.

مهریه در نظام فقهی خانواده در اسلام ، یکی از حقوق مالی زوجه در جریان عقد نکاح است و سنت پرداخت آن توسط زوج در تمام فرق مذاهب اسلامی مشروع شمرده شده است. اگرچه دیدگاه‌های متفاوتی در فقه اسلامی در خصوص ماهیت مهر بیان شده با این حال آراء فقها با اصل عنوان هدیه و پیشکش شرعی به انگیزه معنوی تکریم زوجه هماهنگ است.

کنکاش فقهی در رابطه با فلسفه مهر، آن را در حین مادیت، نهادی معنوی معرفی می‌کند که متاسفانه امروزه تبدیل به یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مسیر تشکیل خانواده گردیده است؛ بدیهی است بخش بزرگ دغدغه‌مندی در این خصوص به عدم آشنایی کامل نسبت به نگاه شریعت و مقررات مربوطه بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر : 78023
تاريخ ثبت خبر : 22 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:16
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)