| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمد صادق کفیل:


راه اصلاح جامعه و مردم، صالح شدن مدیران است

معاون بنیاد حضرت مهدی موعود (ع) تصریح کرد: امام می آید تا جامعه توحیدی و اسلامی ایجاد کند. یعنی دلیل ظهور حضرت حجت (ع) اصلاح جامعه است و از سوی دیگر در روایات داریم: «فلیس تصلحوا الرعیة الاُ باالإصلاح ولاة؛ مردم صالح نمی شوند مگر با صالح شدن مدیران؛» بنابراین راه اصلاح مردم صالح شدن مدیران است

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) در رابطه با اهمیت شرکت در انتخابات و تأثیر آن بر جامعه منتظر اظهار کرد: «انتظار» یک حرکت است، حرکتی پویا و پرتلاش، حرکتی همراه با برنامه که مقدمه یک حرکت جهانی و پیروزی و رشد اسلام است.

وی افزود: به برکت «انتظار» است که اسلام عالم را فرا می گیرد و جامعه، توحیدی می شود. هر گام و هر حرکتی که مقدمه توسعه و ترویج ندای اسلام اصیل در جهان باشد، بسترسازی برای ظهور است. هر حرکتی که ندای توحید را در عالم توسعه دهد نوعی بسترسازی برای ظهور است.

*حضور در انتخابات سبب رشد جامعه منتظر است

معاون بنیاد حضرت مهدی موعود (ع) تصریح کرد: «ظهور» یک گام در جهت توسعه عدالت و مبارزه با استکبار است. یعنی محور ظهور «ظلم‌ستیزی» و «عدالت‌جویی» است و به همین مقیاس شاخص انتظار نیز «ظلم‌ستیزی» و «عدالت جویی» خواهد بود. در دوران غیبت یکی از مهمترین گام هایی که در این جهت می توان برداشت «حضور در انتخابات» است که یک گام و یک دغدغه اجتماعی است.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: حضور در انتخابات رشددهنده اسلام، کشور و جامعه اسلامی است. آنچه بیش از همه دشمن را نگران می کند حضور ملی در انتخابات است. دشمنان ایران کسانی هستند که با انقلاب، با اسلام و با شعارهای مهدوی مشکل دارند.

وی بیان کرد: نگاه ما به حضور در انتخابات نباید نگاه حزبی نباشد آن گونه که گاهی کسی به خاطر وجود مشکلاتی در کشور در انتخابات شرکت نمی کند. بلکه این را بدانیم که این حضور یک «عبادت» است. گام هایی که برای شرکت در انتخابات برداشته می شود، گام های منتظرانه است.

*راه اصلاح جامعه و مردم، صالح شدن مدیران است

استاد مرکز تخصصی مهدویت ابراز کرد: کسی که می خواهد رأی بدهد «قصد معنوی و عبادی» می کند. می گوید من رأی می دهم تا آمار رأی ایران به عنوان یک جامعه اسلامی بالا برود و مستکبران از این مسئله ناخشنود شوند. چرا که نگاه آنها به ایران نگاه به یک کشور اسلامی است.

حجت الاسلام کفیل یادآور شد: هرچه حضور بیشتر باشد به رشد انقلاب و اسلام کمک بیشتری می کند. محور مهم دیگر انتخابات، کمک کننده بودن آن نسبت به آینده کشور است. امام می آید تا جامعه توحیدی و اسلامی ایجاد کند. یعنی دلیل ظهور حضرت حجت (ع) اصلاح جامعه است و از سوی دیگر در روایات داریم: «فلیس تصلحوا الرعیه الاُ باالإصلاح ولاه؛ مردم صالح نمی شوند مگر با صالح شدن مدیران؛» بنابراین راه اصلاح مردم صالح شدن مدیران است.

*هرچه مدیران کشور دغدغه دینی داشته باشند به ظهور نزدیک تر می شویم

وی با تاکید بر تاثیر رأی مردم در این زمینه بیان کرد: ما با حضور و با رأی صحیح خود به کسانی که دغدغه دین، دغدغه اسلام و دغدغه های خدایی دارند و به دنبال اجرای قوانین اسلام هستند، کمک می کنیم؛ کسانی که پشتوانه آنها قرآن و سنت است و دغدغه های آنها اجرای قوانین دینی. هر چه ما مدیرانی اینچنینی در حاکمیت کشور داشته باشیم (یعنی مدیران مسلمان، متخصص و متدین) به ظهور نزدیک تر می‌شویم.

حجت الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب ما نیز بسیار حایز اهمیت است. انتخاب باید به گونه ای باشد که افرادی را که دغدغه قوانین دین دارند روی کار بیایند (قوانین دینی فقط نماز نیست؛ قوانین اجتماعی، قوانین خانواده، قوانین ارتباطات و … اینها همه موضوعات دین هستند) هر چه مدیران کشور به این قوانین آگاه تر باشند و دغدغه اجرای آنها را داشته باشند ما به ظهور نزدیک تر می شویم.

انتهای پیام/

کد خبر : 46619
تاريخ ثبت خبر : 25 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:56
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)