| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان نامه؛


راهکارهای اقتصاد مقاومتی در قرآن و سیره پیامبر(ص)

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث «راهکارهای اقتصاد مقاومتی در قرآن و سیره پیامبر(ص)» توسط فاطمه داستانپور، نگاشته شده و سیده سعیده غروی، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما این پایان نامه در شهریور 94 در دانشگاه قم بود.

«اقتصاد‌ مقاومتی» اقتصادی است که در آن، امنیت اقتصادی کشور حفظ شده؛ نوسانات محیط بین‌المللی، کمترین تأثیر سوء را در اقتصاد داشته باشد و در برابر تحریم‌های دشمن مقاومت نماید؛ به جای اتکا به بیگانگان، متکی به مردم و امکانات داخلی است، عدالت‌محور، دانش‌بنیان، خودکفا و مولد است.

هر حکومت از ناحیه اقتصادی، ممکن است دچار ضرباتی از سوی دشمن شود، مقاومت در این راستا به بقای جامعه کمک می‌کند و باید در این راستا سیاست‌هایی اتخاذ گردد. راهکارهای اقتصاد مقاومتی در این پژوهش از دو منظر مورد بررسی قرار گرفت، راهکارهایی که باید از سوی حکومت اتخاذ شود که مهمترین آنها حفظ عدالت اقتصادی، حفظ توازن اقتصادی، مهار سوداگری، فساد و … است .

راهکارهایی که باید از سوی مردم مورد توجه و عمل قرار‌گیرد که عبارتند از: کار و تلاش، کیفیت محصول و افزایش بهره‌وری، مصرف بهینه و ساده‌زیستی و … ، از این رهگذر مشخص شد که اقتصاد‌مقاومتی برآمده از اقتصاد‌اسلامی است و با اجرای اصول و اهداف اقتصاد اسلامی، برطرف نمودن موانع و اجرای راهکارهای اقتصادی که در قرآن و سیره پیامبر(ص) بیان شده، می‌توان به اقتصاد‌مقاومتی دست یافت.

راهکارهای ارائه شده به نوعی تکمیل کننده و وابسته به یکدیگر هستند و مردم و دولت در اجرای آن موثرند.

انتهای پیام/

کد خبر : 39344
تاريخ ثبت خبر : 30 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 09:52
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)