| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

آیت‌الله سیدمحمد غروی:


رئیس جمهور منتخب باید پایبند به انقلاب و آرمانهای آن باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: فردی که رئیس جمهور می شود، لازم است دارای شاخصه هایی از جمله، پای بندی به انقلاب، نظام و اسلام و ارکان این امور و مهمتر پیرو، پای بندی و اعتقاد به رکن انقلاب یعنی ولایت فقیه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از حوزه، آیت الله سیدمحمد غروی، با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراها در روز  29 اردیبهشت ماه گفت: فردی که رئیس جمهور می شود، لازم است دارای شاخصه هایی از جمله، پای بندی به انقلاب، نظام و اسلام و ارکان این امور و مهمتر پیرو، پای بند و اعتقاد به رکن انقلاب یعنی ولایت فقیه داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: پای بندی و اعتقاد به مبانی دینی، شرعی و خدمت به مردم، جامعه اسلامی و برخورداری از روحیه انقلابی،‌ جهادی، مقاومت، استکبار ستیزی و مجاهدت برای پیشرفت جامعه در همه عناوین و از بین بردن فقر، بیکاری، و ایجاد اشتغال برای جوانان را  از دیگر شاخصه های رئیس جمهور در نظام اسلامی برشمرد.

آیت الله غروی گفت: انتظار از رئیس جمهور کشور اسلامی که مردم آن انقلاب و برای پایداری اسلام، انقلاب و نظام، دهها هزار شهید و مجروح و جانباز تقدیم کرده اند، زیاد است؛ اما اینکه چه کسی می خواهد سکاندار این جایگاه مهم باشد خود امر بسیار دقیق و مهم است.

عضو شورای عالی  حوزه های علمیه تاکیدکرد: اگر رئیس جمهور بتواند همه عناصر کلیدی را در امور مدیریتی و اجرایی  کشور در خود داشته باشد و تقویت کند،‌کشور از هر لحاظ پیشرفت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: باید کسی  رئیس جمهور شود که دارای قدرت اجرایی در سطح کلان کشور با جمعیت ۸۰ میلیونی با تنوع مذاهب، خرده فرهنگ و مطالبات مردم باشد تا بتواند انتظارات نظام و انقلاب را برآورده کند؛ طبیعتا اداره کلان کشور مانند سابق نیست؛ امروز برای اداره کشور قدرت مدیریتی زیادی می خواهد.  

وی گفت: حتی دشمنان امروز مانندگذشته نیستند و دائم در صدد ایجاد رخنه، توطئه و فتنه در مسائل و موضوعات مختلف می باشند، تجربیات آنها در ایجاد افزایش تنش و اختلاف در جامعه اسلامی بیشتر شده و می دانند، باید برای رسیدن به اهداف خود همه تلاش خود را بکار گیرند.

آیت الله غروی افزود: در حال حاضر شرایط امروز کشور در منطقه و سطح بین الملل با گذشته فرق زیادی کرده، همه این امور می طلبد رئیس جمهورآینده کسی باشدکه قدرت کافی در مسائل مختلف را داشته باشد و این کار ساده ای نیست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: خصوصیت بعدی رئیس جمهور این باشد بتواند از همه ظرفیت های موجود، جوانان مستعد، متعهد، متخصصین، نیروهای قوی و کار بلد با انواع سلیقه ها برای پیشرفت کشور بهره ببرد و از این بالاتر به قدرت و استعداد و ظرفیت درون کشور باور، اعتماد و اعتقاد داشته و در عین حال تعامل سازنده و مفیدی با جهان بیرون و آحاد ملت این سرزمین برقرار کند.

آیت الله غروی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو می تواند نقش سازنده و مفیدی در برهم زدن معادلات برنامه های دشمنان داشته باشد، ابراز داشت: حضور حداکثری نشان دهنده حمایت و پشتیبانی و تأیید نظام و انقلاب است و این حضور حداکثری خود بزرگترین سرمایه برای نظام است؛ بنابراین باید همه تلاش ها صورت گیرد تا همه مردم  به پای صندوق های رأی بیایند.

انتهای پیام/

کد خبر : 45051
تاريخ ثبت خبر : 2 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:45
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)