| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

بزرگداشت مهدی گلشنی؛


دکتر گلشنی طراح تغییرات اسلامی علمی در جهان اسلام است

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: دکتر گلشنی واقعاً این هنر را داشت که با ذهن ریاضی و علمی خود، طراح تغییرات اسلامی علمی در کل جهان باشد و من افتخار دارم در کنار ایشان فعالیت می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، آیت‌الله تسخیری در مراسم بزرگداشت مهدی گلشنی گفت: برای من بسی افتخار است که در این مجلس باشکوه برای تکریم این شخصیت بزرگ شرکت می‌کنم.

وی اظهار کرد: دکتر گلشنی مرد علم و دین است و از ابعاد شخصیت علمی‌اش روشن بوده و نیازی به بیان کردن نیست چرا که همه بزرگان از این ویژگی‌ها مطلع هستند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با اشاره به بعد دینی شخصیت گلشنی عنوان کرد: دکتر گلشنی تحصیلات حوزوی در زمینه‌های منطق و حکمت الهی را در حوزه علمیه اصفهان پشت سر گذاشت، ایشان نویسنده ده‌ها مقاله در زمینه‌های فلسفه علوم و ارتباط بین علوم و دین است. همچنین تألیف و ترجمه چندین کتاب از جمله ترجمه کتاب «عدالت، امنیت و وحدت» است.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی مجله وزین علمی آفاق حوائج اسلامی از دیگر خدمات دکتر گلشنی است که مجله‌ای نو در زمینه تحقیقات علوم انسانی به شمار می‌رود. وی سخنرانی قوی در محافل علمی و اجلاس‌های بزرگ جهان خصوصاً دانشگاه‌های معروف است که بنده بارها شاهد استقبال عظیم دانشمندان از چنین سخنرانی بوده‌ام.

آیت‌الله تسخیری به دیگر خدمات مهدی گلشنی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز علمی از جمله مرکز تحقیقات امام علی(ع)، برگزاری کنگره بزرگ امام علی(ع) و خاتم از توفیقات دکتر گلشنی است که شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام در این کنگره شرکت کردند و بنده که در آن ایام در خارج از کشور بودم، برای شرکت در این اجلاس به ایران آمدم.

وی تصریح کرد: امروز کتاب‌های شخصیت‌های بزرگ مانند شهید مطهری و شهید صدر به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و در کتابخانه‌های بزرگ دنیا وجود دارد. بنده بیش از ۸۰۰ اجلاس بین‌المللی از طرف ایران شرکت کرده‌ام که طرح عظیم دکتر گلشنی در این اجلاس‌ها توانسته پاسخگوی نیازهای جهان اسلام باشد. ایشان طراح تغییرات اسلامی علمی در کل جهان بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام اظهار کرد: دکتر گلشنی واقعاً این هنر را داشت که با ذهن ریاضی و علمی خود این طرح را طراحی کند و من افتخار دارم در کنارش فعالیت می‌کنم.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 23029
تاريخ ثبت خبر : 28 اردیبهشت 1395
ساعت بارگزاری خبر : 10:57
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)