| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی؛


دومین همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی فردا برگزار می شود

دومین همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی، توسط گروه معرفت‌شناسی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دومین همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی، توسط گروه معرفت‌شناسی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا قائمی‌نیا دبیر علمی این همایش،  ضمن اعلام این خبر گفت: دومین همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی با سخنرانی آیت الله علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت الله محمود محمدی عراقی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در سالن همایش‌های دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های این همایش ملی نمایش پیام تصویری حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی(دام ظله العالی) است که از سوی معظم له، ویژه دومین دور همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی صادر شده است. دبیر علمی همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی، ارایه مقالات برگزیده توسط اساتید حوزه و دانشگاه را از دیگر برنامه‌های این همایش خواند. همچنین میزگرد علمی با حضور دکتر عبدالله نصری و حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا قائمی‌نیا نیز از دیگر برنامه‌های این همایش ملی است.

 قائمی‌نیا همچنین افزود: مبانی و روش‌شناسی استنباط مفاهیم و مباحث معرفت‌شناسی از قرآن، حقیقت معرفت (هستی شناسی معرفت)، معرفت حقیقی، برهان،  امکان معرفت، شک‌گرایی(نقد)، نسبی‌گرایی(نقد)،‌ ظن و یقین،‌ مباحث زبان‌شناختی در قرآن، ذهن، زبان و معرفت،‌ اعجاز زبانی قرآن، اقسام معرفت، منابع معرفت، ابزار معرفت(حس)،‌ ابزار معرفت (خیال)، ابزار معرفت(عقل)، ابزار معرفت(فواد و قلب)،‌ اعجاز و معرفت، فطرت و معرفت از موضوعات دومین همایش قرآن و معرفت‌شناسی می‌باشد که به زودی طی مجموعه مقالات همایش به چاپ رسیده و در دسترس علاقه مندان و مشتاقان قرار خواهد گرفت.

دومین همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی دوشنبه ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ با حضور اساتید، صاحبنظران و دانش‌پژوهان این حوزه، در سالن همایش‌های دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، به نشانی: تهران، پل مدیریت، خیابان علامه طباطبایی(ره) برگزار خواهد شد.

حضور علاقه مندان در این همایش علمی آزاد است.

انتهای پیام/

کد خبر : 41370
تاريخ ثبت خبر : 24 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 09:30
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)