| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

2 اسفندماه در دانشگاه امام خمینی(ره)؛


دومین همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی برگزار می شود

دومین همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی دوم اسفندماه در پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، همزمان با  برگزاری مراسم دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی در سراسر کشور، دومین همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی دوم اسفند در پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

حاکم قاسمی رئیس پژوهشکده آینده پژوهی و مسئول کمیسون آینده  پژوهی و آینده نگاری  تمدن نوین اسلامی هفته تمدن نوین اسلامی  با اعلام این خبر گفت: هفته تمدن نوین اسلامی  برنامه ای ملی و سراسری است که با همکاری و هماهنگی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در سراسر کشور در هفته اول اسفند ماه برگزار می شود. هدف از برگزاری این هفته تولید ادبیات علمی و پژوهشی در باره ی تمدن نوین اسلامی و تلاشی برای ایجاد گفتمان تمدن نوین اسلامی است که می تواند زمینه شکل گیری چنین تمدن را فراهم سازد.

رئیس کمیسون آینده  پژوهی و آینده نگاری  تمدن نوین اسلامی  با اشاره به برنامه های کمیسیون آینده پژوهی و آینده نگاری تمدن نوین اسلامی گفت این کمیسون یکی از هفت کمیسون تخصصی هفته علمی تمدن نوین اسلامی است که مسئولیت آن به پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) واگذار شده  است.

وی گفت: نظر به اینکه بحث از تمدن نوین اسلامی اساساً بحث از آینده تمدنی است، کمسیون آینده پژوهی تمدن نوین اسلامی می کوشد با جلب مشارکت اساتید و صاحب نظران و تولید آثار علمی  و پژوهشی در حوزه آینده پژوهی تمدن نوین اسلامی، به تلاش ها جهت اینده نگاری و ساختن تمدن نوین اسلامی کمک نماید.

قاسمی گفت: با توجه به مشارکت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور، هفته علمی تمدن نوین اسلامی به برنامه ای ملی تبدیل شده است. با این مشارکت در سطح ملی برگزاری برنامه های این هفته علمی به یک هم افزایی ملی در جهت شکل گیری گفتمان تمدن نوین اسلامی و به یک هم افزایی ملی در جهت شکل گیری گفتمان تمدن نوین اسلامی و کمک به تقویت فرایندها برای تمدن سازی منتهی می شود. این اقدام در فضایی که برای ایجاد اسلام هراسی تبلیغ می شود و سعی می گردد اسلام هراسی ترویج گردد، می تواند به خنثی شدن این تلاشها منجر شود.

رئیس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به آثار و مقالات ارائه شده در اولین هفته علمی تمدن نوین اسلامی در سال ۱۳۹۴  گفت این آثار و مقالات در مجموعه ای منشر می شود که می توان آن را منبعی  ارزشمند برای رجوع کسانی دانست که در حوزه تمدن اسلامی و تمدن نوین اسلامی مطالعه و تحقیق می کنند.

رئیس کمیسون آینده پژوهی و آینده نگاری تمدن نوین اسلامی گفت در دومین همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی از میان مقالاتی که به دبیرخانه هفته علمی تمدن نوین اسلامی ارسال شده،  هشت مقاله از اساتید دانشگاه مختلف که در حوزه مرتبط با آینده نگاری تمدن نوین اسلامی بوده انتخاب شده که روز همایش ارائه می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 40989
تاريخ ثبت خبر : 18 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 12:33
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)