| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی؛


دومین شماره مجله «مطالعات رسانه و امت» روانه بازار نشر شد

مجله رسانه و امت در شماره جدید خود به موضوعاتی همچون؛ «نظریه کلامی رسانه، ویژگی‌ها و اصول رسانه دینی و غیردینی (مبتنی بر تربیت اسلامی و تعامل با رسانه)، جهانی شدن رسانه و تحقق امت واحده اسلامی (نگاهی به فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی جهان اسلام در فرایند جهانی شدن رسانه‌ها) پرداخته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، دومین شماره مجله «مطالعات رسانه و امت با مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی و سردبیری دکتر محمد جعفر محمدزاده از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی منتشر شد.

 این مجله علمی ـ تخصصی در شماره جدید خود به موضوعاتی همچون؛ «نظریه کلامی رسانه،  ویژگی‌ها و اصول رسانه دینی و غیردینی (مبتنی بر تربیت اسلامی و تعامل با رسانه)، جهانی شدن رسانه و تحقق امت واحده اسلامی (نگاهی به فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی جهان اسلام در فرایند جهانی شدن رسانه‌ها)، آداب  گفت‌وگو  و جدال احسن در اسلام (با تکیه بر مناظرهای شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای)،  نظام رسانه‌ای غرب و اشاعه مصرف‌گرایی فرهنگی در فرایند پوشش‌زداییِ امت اسلامی،  بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از کاربست فنّاوری اطلاعات در سبک زندگی دینی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان)،  و معرفی مجله  تقریبی دوماهنامه تبیان» پرداخته است.

 

محورهای مقالات این شماره از مجله «مطالعات رسانه و امت» عبارت‌اند از: «نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامی»، «فقه رسانه»، «نقش شبکه های اجتماعی در هم‌زیستی مسالمت آمیز»، «صلح و رسانه»، «ویژگی های رسانه تاثیر گذار منطبق بر آموزه‌های دینی» و «نقش رسانه‌های آزاد اسلامی در شکستن انحصار رسانه‌ای و جنگ نرم».

 

براین اساس به اطلاع پژوهشگران رسانه می‌رساند با توجه به اینکه در شماره سوم این مجله موضوع «صلح و رسانه در جهان اسلام» مورد تاکید می باشد، لذا از دریافت و چاپ مقالات در این زمینه بطور ویژه استقبال می شود. 

 

علاقه مندان برای ارائه مقالات خود به پایگاه اینترنتی   http://resanevaomat.mazaheb.ac.ir/  مراجعه کنند.

 

مجله «مطالعات رسانه و امت» به مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و سردبیری دکتر محمد جعفر محمدزاده منتشر می شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 20134
تاريخ ثبت خبر : 21 فروردین 1395
ساعت بارگزاری خبر : 11:16
برچسب‌ها:

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)