| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در مرکز فرهنگی شهر کتاب؛


دوره‌ آموزشی «ما و ضرورت بازاندیشی مفهوم غرب‌زدگی» برگزار می‌شود

دوره آموزشی «ما و ضرورت بازاندیشی مفهوم غرب‌زدگی» با تدریس آیدین کیخایی و نوید نادری در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، دوره آموزشی «ما و ضرورت بازاندیشی مفهوم غرب‌زدگی» با تدریس آیدین کیخایی و نوید نادری در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

«غرب‌زدگی» یکی از کلیدی‌ترین و مورد مناقشه‌ترین مفاهیم اندیشه معاصر ایرانی است و بازاندیشی انتقادی آن می‌تواند ما را یاری کند تا به درک پیچیده‌تری هم  از وضعیت فرهنگی خود در زمانه جهانی‌شدن و هم از موقعیت تفکر در ایران معاصر نائل شویم.

تاریخ غرب بی‌شک تاریخ انسان غیرغربی هم هست و اصلا همین تاریخ است که او را «غیرغربی» کرده است. انسان غیرغربی بی‌توجه به آن‌چه «غرب» می‌خوانندش، نمی‌تواند به خود و وضعیت خود بیاندیشد و اگر اندیشیدن فعلی است که فقط در متن تاریخ اندیشه ممکن می‌شود متفکر فارسی‌زبان معاصر ایرانی ناگزیر به بازاندیشی مفهوم «غرب‌زدگی» است.

این دوره آموزشی چهار جلسه‌ای روزهای چهارشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود و آغاز آن ۲۷ تیر است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره‌ تا ۲۰ تیر می‌توانند با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند و یا در ساعات اداری به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 70413
تاريخ ثبت خبر : 4 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:53
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)