| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمدباقر علم الهدی:


دموکراسی غربی‌ با معنا و مصداق حقیقی‌ تفاوت ریشه‌ای دارد

مدیر موسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) گفت: در نظام‌های لیبرالیستی و نئولیبرالیستی حاکم بر جهان آنچه برای آن‌ها بسیار مهم است، کسب قدرت با تزویر و زر و زور بوده است. گر چه همواره سعی کردند با شعارهای فریبنده مردم را به دموکراسی و آزادی وعده دهند، ولی دموکراسی که غربی‌ها می‌گویند با آن معنا و مصداق حقیقی‌اش تفاوت جوهری و ریشه‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی با اشاره به ضرورت انتخاب کاندیدای اصلح و توانمند برای اداره کشور، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب فرهنگی است. این انقلاب حاصل خون هزاران شهید دفاع مقدس است، همان عزیزانی که به خاطر حفظ استقلال و عزت و سربلندی ایران اسلامی جان‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم دین خدا کردند تا ارزش‌های الهی، و معارف اهل‌ بیت(علیهم‌السلام) در این کشور ترویج یابد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام همواره با رشد و توسعه یک حکومت دینی به عنوان مدل و الگویی از مدیریت اسلامی در جهان، مخالف بوده و هستند. در نظام‌های لیبرالیستی و نئولیبرالیستی حاکم بر جهان آنچه برای آن‌ها بسیار مهم است، کسب قدرت با تزویر و زر و زور بوده است. گر چه همواره سعی کردند با شعارهای فریبنده مردم را به دموکراسی و آزادی وعده دهند، ولی دموکراسی که غربی‌ها می‌گویند با آن معنا و مصداق حقیقی‌اش تفاوت جوهری و ریشه‌ای دارد.

مدیر موسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) افزود: در دموکراسی دینی همه برای خدا کار می‌کنند و چون نیت خالص برای اوست، همه پست‌ها و مسئولیت‌ها صرف هزینه‌ نیِت فضیلت‌مدار و مقدسی می‌شود و این نیت مقدس مطابق با اعتقادات دینی و راهگشای زندگی ما است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین علم الهدی ادامه داد: بنابر این مدیری که می‌خواهد امور کشور را اداره کند و افکار بالنده‌ ملت را در جهت میل به سعادتمندی مدیریت کند، باید خود از توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردار باشد تا بتواند به درستی مردم را در مسیر سرنوشت خود و کشور هدایت و رهبری کند.

وی یادآور شد: موفقیت نظام جمهوری اسلامی، زنگ خطری بسیار وسیع برای دشمنان اسلام و انقلاب خواهد بود. و به همین جهت در طول ۳۸ سال گذشته، مردم ایران تحت انواع فشارها و دسیسه‌ها بودند و دشمنان در صدد ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم بودند، ولی اراده و اقتدار ملت ایران و پافشاری بر اصول و مبانی انقلاب اسلامی همه اهداف شوم آنان را خنثی کرد.

مدیر موسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) تصریح کرد: در انتخابات پیش رو فردی باید به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که نگاهبان نیت‌های پاک و خالصانه مردمی باشد که برای حفظ آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی جان عزیزان‌شان را فدای این نظام کردند. و به همین جهت انتخابات ریاست جمهوری همیشه برای مردم ایران دارای اهمیت خاصی بوده و هست.

وی افزود: کاندیدای اصلح کسی است که قرآن کریم او را مدیر و امین معرفی کرده است. همان‌گونه که وقتی حضرت یوسف(ع) از عزیز مصر درخواست می‌کند تا قدرت اجرایی پادشاهی مصر را به او بدهد، عنوان می‌دارد «إنی لقویّ امین». یعنی من ـ یوسف(ع) ـ برای امور اجرایی کشور توانمند و امانت داری امین هستم.

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: حضرت یوسف (ع) با این بیان خود، دو ویژگی مهم ریاست جمهوری را بیان کرده است. بر این اساس مدیری توانمند و امین خواهد بود که بتواند با بصیرت و آگاهی کامل، اهداف و سیاست‌های دشمن را به خوبی بشناسد و با اقدام به موقع، و با اقتدار از حقوق ملت دفاع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم الهدی در پایان با اشاره به ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهار داشت: مردم ایران بارها اثبات کرده‌اند که در لحظه‌های حساس پشتیبان نظام مقدس اسلامی بوده و هستند. و در طول هشت سال دفاع مقدس حضور و حمایت خود را از نظام نشان داده‌اند و بعد از آن نیز با حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات، امنیت کشور و نظام اسلامی را تضمین کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر : 46706
تاريخ ثبت خبر : 26 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:09
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)