| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

سرمقاله نودمین شماره فصلنامه خردنامه صدرا؛


دشمن به دنبال تسلط بخشیدن فرهنگ غربی بر جامعه دانشگاهی ماست

امروزه سیاست تسلط بخشیدن اندیشه و فرهنگ عادات غربی بر جامعه دانشگاهی و تهی ساختن و دور نمودن جوانان از فرهنگ ملی و اسلامی و انقلابی و دور نمودن اساتید دلسوز و فاضل و خدمتگذار، به صورت واضحی اثبات شدنی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا و مدیر مسئول و سردبیر فصلنامه خردنامه صدرا سرمقاله ای در شماره ۹۰ این فصلنامه نگاشته است که در ادامه از نظر می گذرد:
یکی از قویترین و مؤثرترین راههای تسلط بر یک کشور و نفوذ در یک ملت، تأثیر بر روی جوانان آنها و به انحراف کشیدن عقیده و فرهنگ اسلامی و در واقع تبدیل هویت ملی آنان است. کشور ایران، چه پیش از انقلاب و چه پس از آن، همواره هدف دشمنانی همچون انگلیس و امریکا بوده و زهر سیاست آنها را چشیده است.

نخستین نسخه‌ای که دشمن با این هدف شوم اجرا نمود اعزام دانشجو ‌و بیشتر از خانواده رجال‌سیاسی روز‌ به فرانسه و انگلیس بود، که از این طریق از آنان برای اقامه فراماسونری در ایران بهره بگیرد و به کرسی وزارت و نمایندگی مجلس و مناصب‌عالیه کشوری بگمارد و حکومت را بدست آنان بسپرد.

تأسیس دانشگاه در ایران نیز گام بعد نسخه سابق بود تا افکار جوانان را به سبک اروپایی پرورش دهد و از این راه نیز بهره‌ها ببرد، گرچه تا حد بسیاری بسبب نجابت و هوشیاری بیشتر جوانان ما از این خطر دور ماندند و به دانش و فن و فرهنگ کشور خدمت کردند تا به دشمن.

اما دشمن هرگز از اهداف پلید خود دست برنداشت و پس از پیروزی انقلاب عظیم اسلامی ملت ایران، در اجرای این سیاست کهنه، به عنوان راه تسلط نرم بر این ملت، جدیتر شد.
متأسفانه بر اثر ضعف بینش و عمل، و گاهی دانسته و برای خدمت به دشمن، از طرف بیشتر مجریان و مسئولان دولت‌های وقت، سیاست کهنه دشمنان دوباره جان گرفت و مصرانه به اجرا گذاشته شد؛ یکی بصورت جذب و بکارگرفتن استادان ناصالح و دیگر بصورت اخراج اساتید صالح و وفادار به انقلاب و نظام اسلامی.

در یک بررسی میدانی که بوسیله آگاهان درون دانشگاهها و مطلعان امور اجتماعی انجام گرفته، با هزار دریغ و تأسف، هنوز این سیاست تسلط بخشیدن اندیشه و فرهنگ عادات غربی برجامعه دانشگاهی و تهی ساختن و دور نمودن جوانان از فرهنگ ملی و اسلامی و انقلابی و دور نمودن اساتید دلسوز و فاضل و خدمتگذار، بصورت واضحی اثبات شدنی است، و فریاد «یا للمسلمین» این اساتید پاک و فاضل و دارای اعتقادات و منش انقلابی و ولایی از هر سو شنیدنی میباشد و «دست آشنایی» نیست که دستگیر این ستمدیدگان بشود.

انتهای پیام/

کد خبر : 65576
تاريخ ثبت خبر : 20 فروردین 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:36
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)