| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

رضایی‌اصفهانی تأکید کرد؛


دریافت ۹۰۰ مقاله از سوی دبیرخانه کنفرانس قرآن و علوم انسانی

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی قرآن و علوم انسانی از دریافت نزدیک به ۹۰۰ مقاله از سوی دبیرخانه این کنفرانس که به همت جامعة المصطفی(ص) برگزار می شود، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، دبیر علمی کنفرانس ملی قرآن‌پژوهی پیشرفت امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در جلسه شورای علمی اولین همایش بررسی آراء تفسیری علامه محمدهای معرفت در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: هدف از برگزاری پیش‌همایش این است که گفتمان‌سازی و جهت‌دهی به همایش اصلی صورت گیرد.
وی افزود: برخی عناوین پیش‌همایشاتی که در راستای این همایش تعریف شده است از این هدف فاصله می‌گیرد؛ زیرا رویکرد نشست علمی به خود گرفته در حالی که میان هدف نشست علمی با پیش همایش تفاوت زیادی دارد.
رضایی اصفهانی اظهار کرد: نشست علمی می‌تواند به صورت مستقل در ترویج مباحث علمی بسیار مفید باشد ولی باید توجه کنیم وقتی پیش همایشی برای یک همایش اصلی در نظر گرفته می‌شود باید در راستای خود همایش باشد. 
وی با اشاره به کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی گفت: تاکنون ۲۰۰ مقاله و ۶۹۳ چکیده مقاله به این همایش ارسال شده است و عمده آن مدیون برگزاری جهت‌مند این پیش‌همایشات است و همایش علامه معرفت را هم باید در این راستا فعال‌تر کنیم تا شاهد مشارکت بیشتری از سوی صاحبان آثار باشیم.
اولین همایش بررسی آراء تفسیری علامه محمدهادی معرفت، آذرماه امسال در قم برگزار می شود. 
انتهای پیام/
کد خبر : 46929
تاريخ ثبت خبر : 30 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:31
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)