| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


«درس های پیامبر اعظم(ص)» به روایت رهبری

«درس های پیامبر اعظم(ص)» گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌ كه از ميان بيانات معظم‌له از خرداد ۱۳۶۸ تا شهريور ۱۳۹۱ جمع شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی طلیعه، «درس‌های پیامبر اعظم(ص)» گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای‌(مدظله‌العالی)‌رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ی شخصیت و بعثت نبی مکرم اسلام (ص) است. 

بنابراین گزارش، این کتاب گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی شخصیت، ویژگی‌ها، و بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است که از میان بیانات معظم‌له از خرداد ۱۳۶۸ تا شهریور ۱۳۹۱ جمع شده است.

ازجمله ویژگی‌های کتاب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱٫ از میان مطالب مرتبط با زندگی و شخصیت آن حضرت، درس‌های زندگی و بعثت پیامبر که موردنیاز همه‌ی انسان‌ها و جوامع انسانی در طول تاریخ و به‌ویژه دوران معاصر است انتخاب شود.

۲٫ مخاطب بیانات معظم‌له عمدتاً نخبگان، روشنفکران و زمامداران کشورهای اسلامی باشند. 

موضوعات مهم اثر عبارت‌اند از: شخصیت و سیره‌ی رسول اکرم(ص)، بعثت، ابلاغ پیام الهی به مردم، ایجاد حکومت اسلامی، نکات اساسی در علاج بیماری‌های فعلی جهان اسلام، وحدت امت و بیداری اسلامی.

برشی از کتاب

در این مقطع زمانى، یاد و نام مبارک پیامبر اعظم(ص) از همیشه زنده‌تر است؛ و این یکى از تدابیر حکمت و الطاف خفیه‌ى الهى است. امروز امت اسلام و ملّت ما بیش از همیشه به پیغمبر اعظم خود نیازمند است؛ به هدایت او، به بشارت و انذار او، به پیام و معنویت او، و به رحمتى که او به انسان‌ها درس داد و تعلیم داد. امروز درس پیغمبر اسلام براى امتش و براى همه‌ى بشریت، درسِ عالم شدن، قوى شدن، درس اخلاق و کرامت، درس رحمت، درس جهاد و عزت، و درس مقاومت است. پس نام امسال به‌طور طبیعى، نام مبارک پیامبر اعظم است. در سایه‌ى این نام و این یاد، ملّت ما درس‌های پیغمبر را باید مرور کند و آن‌ها را به درس‌های زندگى و برنامه‌هاى جارى خود تبدیل کند. ملّت ما به شاگردى مکتب نبوى و درس محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) افتخار می‌کند. ملت ما پرچم اسلام را در میان امت اسلامى با استقامت و استحکام برافراشته است؛ سختى‌ها را تحمل کرده است و کامیابى‌هاى حضور در این میدان شرف و افتخار را دیده است و به فضل الهى، کامیابى‌هاى بیشتر در راه است.

ما درس اخلاق پیغمبر(ص)، درس عزت پیامبر اعظم، درس علم‌آموزى و درس رحمت و کرامت و درس وحدتى را که ایشان به ما داد و درس‌های زندگى ماست، باید در برنامه‌ى زندگى خودمان قرار بدهیم.

گفتنی است، این کتاب در ۱۸۰ صفحه و قطع رقعی و قیمت ۲۳۰ هزار ریال توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 78706
تاريخ ثبت خبر : 7 آذر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 08:25
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)