| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یونس گلی:


درس امام موسی‌ کاظم(ع) برای زندگی پر دلهره‌ امروز

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان ایلام گفت: الگوپذیری از امام موسی کاظم(ع) تا حدود زیادی موجب بهبود روابط خانوادگی می‌شود چون درس بزرگ آن امام همام این است که افراد باید کنترل بیشتری روی اعمال و رفتار خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین یونس گلی، معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان ایلام امروز در گفتگویی با بیان اینکه اندیشه سیاسی امام موسی کاظم(ع) بر اصول شریعت، سنت پیامبر(ص) و امامان(ع) استوار بود، اظهار کرد: مکتبی که با مجاهدت و تلاش‌های امام جعفر صادق(ع) نظم و استحکام یافته بود با فداکاری و پایداری امام موسی کاظم(ع) حفظ و تقویت شد.
وی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) در زمان و عصر خود فعالیت فرهنگی و سیاسی ویژه‌ای داشت، افزود: این امام همام در مکتب خود به تعلیم و تربیت شاگردان می‌پرداخت و علوم خود را به وسیله آنان در جامعه نشر می‌داد و از وجود آنها برای مبارزه با مکتب‌های انحرافی در راه تبیین صحیح دین بهره می‌برد.
گلی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی فکری و آگاهی‌بخشی عقیدتی از دیگر اقدامات مهم امام موسی کاظم(ع) بود، اضافه کرد: در دوران امام موسی کاظم(ع)، عقاید خرافی و انگیزه‌های نژادپرستی رواج بسیاری یافته بود، ایشان با تفسیر و بیان فقه، احکام و احادیث سعی در ارشاد و تربیت مردم و نشر موازین اسلامی داشت.
معاون تهذیب حوزه علمیه ایلام تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) با مبارزات فرهنگی علیه حاکمان وقت، آگاهی‌بخشی فکری و عقیدتی و تربیت شاگردان فراوان، موجب رشد آزاد‌اندیشی در جامعه شد.
وی با بیان اینکه یکی از بارزترین خصوصیات امام موسی کاظم(ع) صبر و بردباری است، ادامه داد: ایشان به کاظم یعنی فرو برنده خشم ملقب بود، الگوپذیری از امام موسی کاظم(ع) تا حدود زیادی موجب بهبود روابط خانوادگی می‌شود، افراد باید کنترل بیشتری روی اعمال و رفتار خود داشته باشند و با صبر و بردباری در مقابل ناملایمات زندگی مقابله نمایند، در این صورت حس همکاری و همدلی در جامعه افزایش می‌یابد.
گلی با اشاره به اینکه کظم غیظ یا فرو بردن خشم مهم‌ترین درس مکتب موسی بن جعفر(ع) برای نسل جوان است، تاکید کرد: امام موسی کاظم(ع) یکی از بهترین الگوهای حلم و بردباری برای شیعیان هستند و جوانان ما نیز باید با تأسی از این امام همام بر خشم و عصبانیت خود غلبه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 45200
تاريخ ثبت خبر : 3 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 16:47
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)