| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


درسگفتار فلسفه دین در ایران برگزار می‌شود

گروه کلام و فلسفه دین پژوهشکده حکمت معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درسگفتار فلسفه دین در ایران را برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، گروه کلام و فلسفه دین پژوهشکده حکمت معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درسگفتار فلسفه دین در ایران را با ارائه امیر صادقی پژوهشگر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، از تاریخ ۱۳ آذرماه، برگزار می کند.

رشته فلسفه دین در جهان نوپا است و نزدیک به پنجاه سال از تشکیل آن به صورت یک دیسیپلین دانشگاهی می‌گذرد، عموماً مسائل و رویکرد این رشته علیرغم تألیف کتب و مقالات و برگزاری کلاسهای متعدد همچنان برای علاقه‌مندان و دانشجویان مبهم بوده است، همچنان لازم است ابعاد آن برای پژوهشگران و دانشجویان روشن‌تر شود و ابهامات احتمالی آن برطرف شود.

در این دوره آموزشی تلاش می شود تا ضمن معرفی کلی از چارچوب آکادمیک رشته فلسفه دین، تفاوت‌های آن را با دین‌پژوهی، کلام، الهیات و کلام جدید، نحوه مواجهه این رشته با مسائل دینی بررسی شود و نشان داده شود که فلسفه دین در پی ورود عقلانی و بدون موضع به موضوع دین است.

سرفصل ها و محتوای دوره آموزشی:

تعریف آکادمیک فلسفه دین به عنوان یک دیسیپلین علمی و وجه تمایز آن با علومی نظیر دین‌پژوهی، کلام، الهیات و کلام جدید. (شامل مباحث چیستی فلسفه دین و نوع نگرش حاصل از آن)

طرح مسائل فلسفه دین برای پرتوافکنی بر موضوع. ( تجربه دینی، ایمان و عقل، مسأله شر، کثرت‌گرایی دینی)

با هدف ارتقای مهارت عملی قدرت تحلیل فلسفی با موضوعات دینی و تبیین تفاوت آن با رویکردهای دیگر

شرکت در این دوره برای پژوهشگران و دانشجویان فلسفه دین ضروری است. شرکت در این دوره برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی بلامانع است.

این درسگفتار به مدت  ۸ ساعت ( ۴ جلسه ۲ ساعته ) ۴ روز در روزهای شنبه، ساعت ۱۵ تا ۱۷ و از تاریخ  ۱۳ آذرماه ۹۵ آغاز می شود.

به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر داده خواهد شد که ارزش علمی و اداری دارد. این گواهینامه قابل ترجمه و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

علاقه مندان می توانند برای مشاوره و ثبت نام ( در ساعت اداری ) با شماره : ۸۸۶۲۴۴۸۵  تماس بگیرند.

این کارگاه آموزشی در محل مرکز آموزش‌های تخصصی­ کاربردی علوم ­انسانی پژوهشگاه علوم­ انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (۶۴ غربی)- برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 35069
تاريخ ثبت خبر : 6 آذر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:13
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)