| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یک کارشناس حوزه دین:


حُب اهل بیت(ع) شرط داشتن ایمان کامل است

یک کارشناس حوزه دین در رابطه با دلایل نقلی در باب محبت به امام زمان (عج) گفت: خداوند در قرآن به محبت اهل بیت(ع) تاکید می کند و رسول اکرم (ص) می فرمایند: بنده ایمان کامل ندارد مگر اینکه مرا و فرزند مرا بیشتر از خود دوست بدارد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، سعید سیمین در برنامه فردای بهاری رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه لزوم داشتن معرفت به حضرت مهدی(عج) از روز غدیر آغاز شده است، گفت: بُعد دیگر این معرفت، شناخت وظایف ما در قبال ایشان است و در حدیثی از حضرت امام صادق(ع) آمده است که اگر زمان آن بزرگوار را درک می کردم، کمر همت به خدمت ایشان می بستم.

وی معرفت مهدوی را از ملزومات شناخت دینی دانست و افزود: بر هر مسلمانی واجب است که امام زمان خویش را بشناسد اما بعد از این شناخت قدم اول در انجام وظایف، محبت به امام است که دارای لوازم و شرایطی می باشد.

سیمین در رابطه با لزوم محبت به حضرت مهدی(عج) گفت: بعد اول مبتنی بر عقل است و منظور این است که وقتی ابعاد مختلف وجود ایشان را بررسی می کنیم، با شخصیتی سراسر خیر، برکت و رحمت و مهربانی مواجه می شویم و اساسا انسان چنین شخصیتی را نمی تواند دوست ندارد.

وی امام زمان (عج) را واسطه ی خیر و رحمت پروردگار دانست و افزود: در حدیثی از امام رضا (ع) آمده است که وجود امام سراسر مهربانی است و همچون پدر، مادر یا یاری مهربان در کنار همه شیعیان شان و مسلمین هستند.

سیمین تصریح کرد: مجموعه این خصایص مغناطیسی عظیم از شخصیت امام می سازد که دل ها خود به خود متوجه آن بزرگوار می شوند و انسان محبت امام عصر(عج) را با تمام وجود اش احساس می کند.

این کارشناس حوزه دینی در رابطه با دلایل نقلی در باب محبت به امام زمان (عج) گفت: خداوند در قرآن به محبت اهل بیت(ع) تاکید می کند و رسول اکرم (ص) می فرمایند بنده ایمان کامل ندارد مگر اینکه مرا و فرزند مرا بیشتر از خود دوست بدارد.

انتهای پیام/

کد خبر : 47888
تاريخ ثبت خبر : 20 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:15
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)