| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

افشین نیکبخت خبرداد:


حضور بیش از ۴۰۰ دانشجوی نخبه در گفتمان نخبگان علوم انسانی

دبیر اجرایی چهارمین گفتمان دوره نخبگان علوم انسانی با اشاره به حضور بیش از 400 دانشجوی نخبه علوم انسانی در این دوره، اهداف برگزاری این دوره را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، افشین نیکبخت، دبیر اجرایی چهارمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی،  افزود: این دوره برای چهارمین سال متوالی از تاریخ دوازدهم الی بیست و دوم مرداد ماه در دهکده تفریحی تحقیقاتی وسف برگزار می شود.

وی با بیان اینکه چهارمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی با حضور دانشجویان و نخبگان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه های مطرح سراسر کشور برپا می شود، بیان داشت: شرکت کنندگان در این دوره از طریق مختلفی شناسایی شده اند که پس از مصاحبه علمی نفرات نهایی برای حضور در این دوره معرفی شده اند.

دبیر اجرایی چهارمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی با اشاره به حضور بیش از ۴۰۰ دانشجوی نخبه علوم انسانی در این دوره، بیان کرد: این طرح محدود به  ده روز برگزار نخواهد شد و در طول سال نیز به صورت دو جلسه در ماه کلاس و کارگاه های مختلفی برای این دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از مزیت های چهارمین دوره نخبگان علوم انسانی این است که دانشجویان جدید الورود می توانند از تجربیات دانشجویان قدیمی شرکت کننده در این دوره بهره مند شوند.

نیکبخت با بیان اینکه یکی از محورهای این دوره نقد علوم انسانی مدرن و آشنایی با ماهیت علم مدرن است، خاطرنشان کرد: آشنایی با ماهیت علوم انسانی مدرن در فضای غرب از دیگر محورهای این دوره محسوب می شود و همچنین دانشجویان در این دوره با فضای شکل گیری انقلاب اسلامی در بستر مدرنیته آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به آموزش رویکردهای دین شناختی در این دوره، اظهار کرد: دین به عنوان یک منبع معرفتی فعال و پویا که قرن ها است گستره جغرافیایی جهان اسلام را در سیطره خود قرار داده است در زمانه حاضر چه ظرفیت هایی دارد و چه ادعاهایی دارد و چه اقدامی انجام خواهد داد.

دبیر اجرایی چهارمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی با اشاره به استقبال کم نظیر اساتید و صاحب نظران حوزه علوم انسانی از چهارمین گفتمان نخبگان علوم انسانی، تصریح کرد: اساتید مطرحی از قبیل دکتر معصومی همدانی، دکتر طالب زاده دبیر شورای تحول علوم انسانی، دکتر کچوئیان، دکتر سعید زیباکلام، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر پارسانیا ،حجت الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، دکتر غلامرضا اعوانی از اساتیدی هستند که در این دوره به طرح موضوع خواهند پرداخت.

وی گفت: افتتاحیه چهارمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه علمیه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز جمعه دوازدهم مردادماه در مرکز همایش های بین المللی غدیر دفترتبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 73674
تاريخ ثبت خبر : 13 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:41
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)