| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


حجت الاسلام و المسلمین علی مصباح یزدی

این استاد حوزه و دانشگاه در طول سالهای اخیر به تدریس موضوعاتی مرتبط با فلسفه دین،مبانی معرفت دینی،فلسفه اخلاق،هرمنوتیک و فلسفه علوم انسانی و اجتماعی پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی طلیعه؛ علی مصباح یزدی در سال ۱۳۳۹ در شهر مقدس قم متولد شد.ایشان که فرزند بزرگوار علامه مصباح یزدی از فقیهان زمان حاضر هستند در سال ۱۳۵۳ وارد حوزه علمیه قم شد و تا ۱۳۶۹ دروس مقدمات،سطح و خارج را گذراند.
ایشان از سال ۱۳۶۰ در کنار دروس حوزه ،در دوره های ویژه آموزشی مؤسسه “در راه حق” تحت اشراف حضرت آیت اله مصباح یزدی و با عنوان معارف اسلامی و علوم انسانی شرکت کرد و سپس در بنیاد فرهنگی باقر العلوم(ع) در رشته روان شناسی ادامه تحصیل داد.

دکتر علی مصباح یزدی در سال ۱۳۷۴ دوره کارشناسی ارشد فلسفه تطبیقی را با نوشتن پایان نامه ای در باب مقایسه رویکرد ملاصدرا و ِان پیاِه به تحول معرفت بشری ،در دانشگاه مک گیل کانادا به پایان رسانید و در سال ۱۳۸۲ با دفاع از رساله‌ای در نقد دیدگاه یورگن هابرماس درباره دین و عقلانیت،دکترای خود را در فلسفه دین از همان دانشگاه دریافت کرد.

ایشان هم اکنون عضو هیئت علمی و دانشیار مؤسسه آموزشی و پِوهی امام خمینی (ره) و مدیر مسئول فصل نامه علمی ـ پِوهشی «معرفت فلسفی» است.

از فعالیت های پِوهشی وی،عضویت در شورای پِوهش و نگارش برای آماده سازی بخش هایی از کتاب «آموزش فلسفه» ، و همکاری در نگارش دو جلد کتاب «روانشناسی رشد با نگاهی به منابع اسلامی» است.
کتاب «نظام اندیشه اسلامی در مصاف با چالش های معاصر (۱۳۹۰) » از دیگر تألیفات اوست.
فرزند بزرگوار آیت اله مصباح یزدی همچنین مقالات متعددی را در نشریات علمی و پِوهشی به چاپ رسانده و در تعداد زیادی از کنفرانس های علمی و تخصصی در زمینه های فلسفه ،دین،فلسفه دین،و فلسفه علوم انسانی در داخل و خارج از کشور شرکت جسته و مقالاتی را نیز ارائه نموده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در طول سالهای اخیر به تدریس موضوعاتی مرتبط با فلسفه دین،مبانی معرفت دینی،فلسفه اخلاق،هرمنوتیک،و فلسفه علوم انسانی و اجتماعی پرداخته و هم اکنون بخش زیادی از اوقات خود را صرف پِِژوهش در زمینه های مذکور صرف می کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 9027
تاريخ ثبت خبر : 18 مرداد 1394
ساعت بارگزاری خبر : 14:17
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)