| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


رضا غلامی درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی را تسلیت گفت

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا در پی درگذشت آیت الله مرتضی تهرانی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، آیت الله مرتضی تهرانی از اساتید اخلاق و برادر آیت الله آقامجتبی تهرانی امروز ۳۰ تیرماه دار فانی را وداع گفت.

به همین مناسبت حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر ارتحال عالم عامل و وارسته، آیت الحق حاج آقا مرتضی تهرانی رحمه الله علیه غم بزرگی را بر قلب مان گذاشت. ایشان که از شاگردان و مریدان امام راحل و عظیم الشان (ره) بود و در مراتب پارسایی و فرزانگی از درهای کم یاب اقیانوس علم و معنویت محسوب می شد، سالیان متمادی جان عطشناک جویندگان مسیر اخلاق و سیر و سلوک را با معارف ناب اسلامی سیراب کرد و قلوب واله و شیدای حق را به پرواز درآورد.

آیت الله مرتضی تهرانی که اخوی بزرگتر مرحوم استاد حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله تعالی علیه بود یکی از ستون های معنوی تهران به شمار می رفت و محضر نورانی و پرفیضش  اندوه هجران حاج آقا مجتبی را نیز کاهش می داد. قلم حقیر از توصیف منزلتشان عاجز است و انتظار می رود در آینده نزدیک بزرگان و شاگردان آن استاد فقید پرده از مقامات علمی و معنوی ایشان بردارند.

اینجانب ارتحال آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی را نخست به پیشگاه مقدس حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه، همچنین رهبر بزرگوار انقلاب و سپس به همه علاقمندان و مریدان ایشان و به عموم جوانان متدین شهر تهران تسلیت عرض می کنم و از خدای متعال عاجزانه مسالت دارم گام های ما را در مسیر حق ثابت و استوار نگه دارد.

رضا غلامی

۳۰ تیر ۱۳۹۷


انتهای پیام/

کد خبر : 72350
تاريخ ثبت خبر : 30 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:45
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)