| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یک کارشناس فرهنگی:


حجاب، ثمره و نتیجه عفاف است

نیره قوی گفت: ثمره عفت عمومی و فردی در حجاب نمود پیدا می کند؛ به عبارت دیگر عفاف فراتر از حجاب است و شامل عفاف در گفتار، شنیده ها و روابط، در نگاه و در قلب و فکر افراد می باشد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از رادیو گفت‌و‌گو، برنامه گفت‌و‌گوی فرهنگی با موضوع حجاب و تأثیر آن بر فرهنگ در جامعه با حضور نیره قوی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و کارشناس فرهنگی به روی آنتن رفت.

این استاد دانشگاه در ابتدای مطلب اظهار داشت: مهم ترین مسئله در رابطه با فرهنگ و حجاب باور و اعتقاد ما به دین اسلام است.

وی افزود: اولین محیط آموزشی افراد، خانواده است اما در حال حاضر عصر ارتباطات است و نمی توان تعاملات اجتماعی را محدود کرد. هر انسانی اعم از زن و مرد در محیط هایی گسترده تر از خانواده مانند محل کار، دانشگاه و در سطح شهر و رسانه ها آموزش می بیند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی خاطرنشان کرد: ثمره عفت عمومی و فردی در حجاب نمود پیدا می کند؛ به عبارت دیگر عفاف فراتر از حجاب است و شامل عفاف در گفتار، شنیده ها و روابط، در نگاه و در قلب و فکر افراد می باشد.

دکتر قوی در ادامه متذکر شد: حجاب و عفاف فقط مربوط به زنان و دختران نمی شود بلکه مردها نیز باید حجاب را در جامعه رعایت کنند. متاسفانه مفهوم حجاب در بستر جامعه به درستی تعریف نشده و تنها پوشش ظاهری را به معنای حجاب تلقی می کنند.

این کارشناس فرهنگی مطرح کرد: در بسیاری از جلسات در محیط های فرهنگی و علمی وقتی از حجاب صحبت می شود فقط خانم ها حضور پیدا می کنند درحالیکه حجاب فقط مخصوص زنان نیست بلکه مردان هم ملزم به رعایت آن هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: نوع پوشش یک خانم در مقابل برادر و محارم خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رعایت حریم ها یک امر ضروری است و حفظ حریم ها همان رعایت عفاف است.

این کارشناس فرهنگی همچنین بیان کرد: آنچه که در دین اسلام و فرهنگ غنی ملی ما مهم است رعایت حد و حدود بین افراد است.

دکتر قوی در پایان این برنامه فرهنگی ابراز داشت: باید ریشه یابی کنیم که فرآیند تغییر فرهنگ در جامعه ما چه موضوعاتی هستند. همه فرهنگ ها رعایت عفت در انسان ها را امری ضروری تلقی می کنند و در حقیقت عفاف یک امر فطری و ذاتی است.

انتهای پیام

کد خبر : 71223
تاريخ ثبت خبر : 13 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:08
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)