| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

حجت الاسلام اکبرنژاد:


حب دنیا مشکل اساسی منکران قیامت است

رئیس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی مشکل اساسی بشر را محبت به دنیا و رها کردن آخرت دانست و گفت: بهانه تراشی‌های انسان برای انجام دستورات الهی به خاطر حب دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد، رئیس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی، شب گذشته در جلسه تفسیر تمدنی قرآن با موضوع تفسیر سوره بقره که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: انسان باید ایمان به غیب داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از افراد در دوران رسول خدا به الله ایمان داشتند و بت‌هایی را هم که می‌پرستیدند واسطه فیض الهی می‌دانستند اما نمی‌خواستند قیامت را قبول کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد، ایمان به الله را عام‌ترین ایمان‌ها بیان کرد و اظهار داشت: هدف خداوند از ارسال انبیاء ایمان آوردن مردم به قیامت و عالم غیب است بنابراین معاد باوری سطح بالاتری از ایمان است.

رئیس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی با استناد به آیات الهی، ادامه داد: خداوند می‌فرماید: اهل کتاب اگر همه امور را انجام دهند ولی رسول مرا قبول نداشته باشند در زمره متقین قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین ایمان به غیبی مطلوب خداوند است که از طریق پیامبراکرم(ص) کسب شود.

وی با بیان اینکه رسالت اهل بیت(ع) در امتداد رسالت پیامبر(ص) قرار دارد بر همین اساس مسلمانان باید جانشینی آنان را بپذیرند، گفت: کسانی که امیرمومنان(ع) را کنار زدند با دین زاویه یافتند مرجئه یکی از آن گروه‌هایی است که با دین زاویه پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد با بیان اینکه معادباوری در زندگی انسان بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: دعوای بشریت از روز نخست همین معادباوری بوده زیرا اگر کسی قیامت را باور داشته باشد این باور برای او تکالیفی ایجاب کرده و زندگی او را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

رئیس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی با تاکید بر اینکه اگر قیامت باوری در وجود انسان تقویت شود عمل به دستورات الهی برای او آسان می‌شود، گفت: یاد مرگ انسان را از گناه باز می‌دارد، انسان با علم به اینکه انفاق فرد را از آتش جهنم رها می‌کند و بهشت را برای او به ارمغان می‌آورد این عمل شایسته را انجام می‌دهد.

وی مشکل اساسی بشر را محبت به دنیا و رها کردن آخرت دانست و خاطرنشان کرد: بهانه تراشی‌های انسان برای انجام دستورات الهی به خاطر حب دنیا است. خداوند در قرآن به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: قیامت باوری نیز به تنهایی کافی نیست بلکه مردم باید به آن چیزی که تو می‌گویی باور داشته و عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 66465
تاريخ ثبت خبر : 3 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:46
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)