| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


«جمهوری اسلامی ایران و چالش‌های کارآمدی» به چاپ سوم رسید

کتاب جمهوری اسلامی ایران و چالش‌های کارآمدی بیست و دومین کتاب گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، اثر سیدمرتضی نبوی محقق این گروه علمی به چاپ سوم خود رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام سیاسی، از ابتدای شکل گیری تا به امروز با چالش‌هایی در فرآیند تصمیم‌گیری روبرو بوده است. چالش در شناخت تهدیدها و فرصت‌ها در برنامه‌ریزی‌ها، چالش‌های ناشی از شیوه‌های برقراری ارتباط بین عوامل و ساختارهای سیاسی مانند احزاب، قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه و ناهماهنگی بین مراحل مختلف فرآیند تصمیم‌گیری، سبب بروز چالش‌های کارآمدی شده است.

در اثر این چالش‌ها نظام سیاسی در دسترسی به بعضی اهداف و انجام برخی وظایف و کار ویژه‌های خود دچار مشکل شده است. این کتاب در مقام پاسخ به این سئوال ضروری است که مهم‌ترین چالش‌های کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران، ناشی از چه عواملی است و چگونه می‌توان آنها را برطرف کرد؟

چاپ سوم کتاب جمهوری اسلامی ایران و چالش‌های کارآمدی از سه بخش به شرح زیر تشکیل شده است:

بخش اول: کلیات نظری و تاریخی

بخش دوم: نظام سیاسی ایران و چالش‌های کارآمدی

 بخش سوم: چالش‌های کارآمدی جمهوری اسلامی از دیدگاه کارکردگرایی سیستمی

چاپ سوم کتاب جمهوری اسلامی ایران و چالش‌های کارآمدی اثر سیدمرتضی نبوی، با قیمت ۲۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه گردیده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 70224
تاريخ ثبت خبر : 3 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:54
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)