| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


جلد سوم کتاب «روش‌های تربیت در قرآن کریم» در راه انتشار

سومین جلد از سری كتاب های «روش‌های تربیت در قرآن كریم» تألیف دكتر سیدعلی حسینی زاده دانشیار گروه علوم تربیتی پژوهشكده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زودی منتشر و روانه بازار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در جلد سوم از کتاب روش های تربیتی قرآن کریم، به بحث و بررسی چهار روش از روش های تربیت قرآن کریم یعنی روش الگو، روش قصه و داستان، روش تشویق و روش تنبیه، در چهار فصل پرداخته شده است و نویسنده تلاش کرده در حد وسع خود، آن ها را برای دست‌اندرکاران امر تربیت واکاوی نماید.

سیدعلی حسینی زاده نویسنده جلد دوم و سوم کتاب «روش های تربیت در قرآن کریم» در خصوص ویژگی های این کتاب گفت: در فصل اول به روش الگویی اشاره شده است و با بیان اهمیت بررسی روش الگویی، ضمن مفهوم شناسی به تحلیل مفهوم شناسی این روش پرداخته و اصول حاکم بر این روش توضیح داده شده است. در فصل دوم این کتاب روش قصه و داستان در قرآن کریم به مبسوط توضیح داده شده و با اشاره به مبانی روش قصه گویی در قرآن کریم به سبک های قصه پردازی در قرآن اشاره شده است و اهداف و کارکردهای تربیتی این روش بیان شده است.

وی همچنین افزود: در فصل سوم کتاب به روش تشویق و ترغیب پرداخته شده و ضمن معرفی انواع تشویق، اصول، شیوه ها، مراحل تشویق و کارکردهای این روش تربیتی به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

وی در پایان افزود: در فصل آخر به روش تنبیه پرداخته شده است. ارکان تنبیه، مبانی انسان شناختی، اصول، انواع تنبیه، مراحل و شیوه های تنبیه موضوعاتی است که در این فصل مورد واکاوی قرار گرفته و آسیب های روش تنبیه به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

تا کنون دو جلد از کتاب های «روش های تربیت در قرآن کریم» از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری سازمان سمت منتشر شده که با استقبال جامعه علمی و مخاطبان روبرو شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 70495
تاريخ ثبت خبر : 5 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:50
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)