| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمدرضا هاشمی:


جریان عاشورا مرزبندی بین اسلام حقیقی و نفاق است

کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: گفت: جریان عاشورا صف بندی بین حق و باطل، توحید و شیطان و اسلام حقیقی و نفاق است. باید تبیین کنیم که افرادی که در عاشورا و کربلا جنایت کردند اعتقادی به پیامبر (ص) و قرآن نداشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از رادیو گفت و گو، ویژه برنامه « از سکوت تا بایکوت» به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و با موضوع شگردهای رسانه های نظام سلطه در انحراف قیام عاشورا، بهانه قرار دادن عاشورا و عزاداری برای ایجاد اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی و با حضور حجت الاسلام دکتر محمدرضا هاشمی کارشناس مسائل مذهبی از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: عزاداری یکی از ارکان مهم شیعه است و محبت و اعتقاد به فضائل اهل بیت (ع) یکی از مسائلی است که می تواند شیعه و سنی را به هم نزدیک کند. یکی از کتاب هایی که در حوزه مقتل امام حسین (ع) نوشته شده مقتل خوارزمی است. خوارزمی یک عالم سنی است اما این کتاب به زوایای مختلف قیام عاشورا پرداخته است. علاوه بر این، کتابی به نام مناقب علی بن ابی طالب (ع) توسط مردویه نوشته شده که فردی سنی است.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: یکی از کتاب های معتبر شیعه کامل الزیارات است که در آن فضائل زیارت، ثواب عزاداری و اشک بر سیدالشهداء بیان شده است. از ابتدا تا انتهای این کتاب هیچ اهانتی به خلفا و مقدسات اهل سنت دیده نمی شود و هیچ یک از علما به توهین به اهل سنت و خلفا فتوا نداده اند. البته برائت از جنایتکاران کربلا نه تنها مختص شیعه بلکه متعلق به هر فرد آزاده ای است.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از شهرهای ایران به گونه ای است که شیعه و سنی به خوبی در کنار هم زندگی می کنند. نباید مراسم عزاداری سید الشهداء را فقط برای شیعه ها بدانیم.

کارشناس مسائل مذهبی همچنین بیان داشت: باید از ظرفیت عاشورا که بخشی از آن سخنرانی و برقراری ارتباط فکری با نسل جوان است، استفاده درست و بهینه کرد. بخشی از آن این است که باورها و اطلاعات نسل جوان را نسبت به موضوع عاشورا و شناخت حق و باطل را برای جوانان تشریح کنیم. متاسفانه برخی فکر می کنند اهل سنت طرفدار قاتلان اهل بیت (ع) هستند و این خطا است.

 هاشمی در پایان گفت: جریان عاشورا صف بندی بین حق و باطل، توحید و شیطان و اسلام حقیقی و نفاق است. باید تبیین کنیم که افرادی که در عاشورا و کربلا جنایت کردند اعتقادی به پیامبر (ص) و قرآن نداشتند. در این صورت جوانان می توانند جریان وهابیت و شیعه انگلیسی را تحلیل کنند و مرز بین حق و باطل را بشناسند.

انتهای پیام/

کد خبر : 76461
تاريخ ثبت خبر : 26 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:26
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)