| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی:


دین اسلام نسبت به بلند‌مرتبه‌سازی نهی کرده است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: فقه اسلامی در همه زمینه های پزشکی، سیاسی، کودکان، خانواده، زنان و... حرف برای گفتن دارد و حتی در حوزه معماری نیز طرح موضوع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم روز گذشته ۵ مهرماه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی گفت: باید جریانات دینی در تمام حوزه ها وجود داشته باشد چرا که این امر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود.

وی عنوان داشت: انقلاب اسلامی ایران موجب شد که دین به عنوان اداره حکومت مردم مطرح شود و به این واسطه دین در همه رشته ها جریان پیدا کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: فقه اسلامی در همه زمینه های پزشکی، سیاسی، کودکان، خانواده، زنان و… حرف برای گفتن دارد و حتی در حوزه معماری نیز طرح موضوع کرده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: مدیران باید از این مسائل فقهی استفاده کرده و مدیران شهر نیز باید در این زمینه اقدامات اساسی کرده و برنامه جامع معماری اسلامی را تدوین کنند.

وی گفت: دین مبین اسلام به قدری حساب شده سخن می گوید که حتی در خصوص رعایت تناسب بین ساختمان ها نیز تاکید دارد که این موضوع در هیچ دینی وجود ندارد.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: دین اسلام نسبت به بلندمرتبه‌سازی نهی کرده است و باید در این زمینه برنامه جامعه تدوین کنیم چرا که المان دینی در فضاهایی که ساختمان های اطرافش متضاد است هیچ ارزشی ندارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تاکید کرد: شهرها باید به گونه ای ساخته شوند که کسی که در آن قدم می زند به حماسه ها، اصالت ها و فرهنگ ها در آن شهر پی ببرد و اهداف نمادسازی باید همین امر باشد.

وی تاکید کرد: باید المان ها به به گونه ای طراحی کرد که جوهر و زیبایی و همچنین هویت اصلی دین را به جامعه منتقل کند و طراحان امر باید با این تفکرات در جامعه قدم بردارند.

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: باید عظمت دین را به نماش بگذاریم و المان ها و نمادها در این زمینه می توانند نقش موثری داشته باشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت هنر در معرفی دین گفت: دین با باید در تمامی ابعادش معرفی کنیم و در این مسیر مهم گام برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر : 30758
تاريخ ثبت خبر : 6 مهر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 09:46
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)