| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


جدیدترین شماره نشریه حلقه وصل منتشر شد

شماره جدید نشریه حلقه وصل با بررسی همایش «عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، تازه ترین شماره نشریه حلقه وصل، با موضوع محوری «اربعین حسینی» منتشر شد.

تمرین ظهور در جاده نجف به کربلا

صادق یردانی، سردبیر ماهنامه حلقه‌وصل در یادداشت خود اربعین حسینی را یک فرصت ویژه برای همه فعالان فرهنگی می‌داند تا سراغ اتحاد جهان اسلام بروند. او در ادامه به تشریح ظرفیت‌های فرهنگی راهپیمایی عظیم اربعین و نقش فعالین فرهنگی می‌پردازد. یزدانی مینویسد: «فعالان فرهنگی خودجوش که در همه جا با ابتکاری ویژه حاضرند، اربعین حسینی را باید بهترین موقعیت برای ارتباطی دقیق و عالمانه و به دور از حساسیت‌ها و اختلاف نظرها با همه مردم عالم قرار دهند و این نیاز به توکل و توسل و البته آموزش و دقت دارد. طبیعی است که اقتضائات کشوری چون عراق یا مردمانی از دیگر کشورها، با فرهنگ‌هایی متفاوت و سلوکی متفاوت، باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان ارتباطی عمیق و درست برقرار کرد».

جبهه فرهنگی انقلاب در آینه اخبار

در سرویس «آینه» شماره ۵۳ حلقهوصل، گزارشی از یک نمایشگاه عکس متفاوت با عنوان «مرز تنهایی» در کنار اخباری از فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب در سراسر کشور منتشر شده است. همچنین یاسر عسگری در یادداشتی مفصل رویکردها، طرح‌ها و برنامه‌ها، سیاست‌ها و اولویت‌های جذب کتاب در نشر معارف را تشریح کرده است.

پیوند عقلانیت، مدنیت و معنویت در اربعین

در سرویس حلقه اول ماهنامه حلقه‌وصل با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، همایش بین‌المللی «عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین» که سال گذشته در شهر نجف اشرف برگزار شد، بررسی شده است. مروری بر این همایش بین‌المللی که دومین دوره آن امسال برگزار می‌شود آغازگر این پرونده ویژه است. «صدور انقلاب اسلامی از ایران به عراق و اربعین حسینی از عراق به ایران» عنوان مطلبی است که آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این همایش ارائه کرده است. آیت‌الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر انقلاب در سوریه و عراق دیگر سخنران همایش مدنیت و اربعین بوده که علت ترس دشمنان از راهپیمایی اربعین را تشریح کرده است. «بلا، وفاداری را کشف می‌کند» عنوان مطلبی است از سالم صباغ، از علمای برجسته مصر که مروری دارد بر درس‌هایی که می‌توان از کربلا و واقعه عاشورا گرفت.

حجت‌الاسلام ذوعلم که سابقه دوسال رایزنی فرهنگی در پاکستان را دارد در مطلبی با عنوان «نخبگان از مردم عقب نمانند» به تبیین چهار مسئله مهم و اساسی در تدوین راهبرد عملی تمدن نوین اسلامی پرداخته است. دکتر محسن رهنما، از اساتید دانشگاه فرانسه و حجت‌الاسلام شیخ علی الحرازی، از علمای یمن سخنرانان دیگر این همایش در نجف اشرف بوده‌اند که سخنرانی آنها در این شماره حلقه وصل مرور شده است.

همه چیز زیارت نیست

بررسی دستاوردهای کمی و کیفی پیاده‌روی اربعین از نگاه استاد حسن رحیم‌پور ازغدی یکی دیگر از عناوین مطالب این شماره نشریه حلقه وصل است که در آن به تشریح اهداف و فلسفه عاشورا و انقلاب اسلامی و چرایی رفتن به پیاده‌روی اربعین می‌پردازد. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مطلبی با عنوان «مسئله گریه نیست، مسئله سیاسی است» ظرفیت‌های اربعین را به عنوان معجزه بزرگ دین اسلام در بخش عترت بررسی کرده است و به روایاتی اشاره کرده که به گفته خودش پیش از شکل‌گیری پیاده‌روی اربعین خواندن آنها کشش نداشته و مبالغه تلقی می‌شده است.

قسمت دهم پرداختن به «ریشه‌های قرآنی نهضت امام خمینی(ره)» به قلم مرحوم حجتالاسلام مسعود صدوق بخش پایانی پنجاه‌وسومین شماره ماهنامه حلقه‌وصل است. مرحوم صدوق در یادداشت خود مدل مقابله انقلاب اسلامی با پدیده‌های تازه استکبار را بررسی کرده است و از «برده‌داری و استعمار در چهره زیبای دموکراسی» سخن گفته است.

نشریه حلقه‌وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن ۵-۰۲۱۷۷۶۵۵۱۳۴ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر : 55938
تاريخ ثبت خبر : 16 آبان 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:10
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)