| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

از سوی خانه کتاب؛


جدیدترین شماره فصلنامه نقد کتاب فقه و حقوق منتشر شد

جدیدترین شماره فصلنامه نقد کتاب فقه و حقوق با سردبیری حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی احمدی ابهری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، پنجمین شماره از فصلنامه نقد کتاب «فقه و حقوق» ویژه بهار ۱۳۹۵ با سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی احمدی ابهری، منتشر و راهی بازار نشر شد.

در این فصلنامه که از سوی موسسه خانه کتاب منتشر می‌‌شود، مقالات علمی و متنوعی با موضوع «فقه و حقوق» در  بخش‌های «نقد مکتوب»، «معرفی و نقد»، «گفت‌و‌گو»، «نقد ترجمه»، «گوناگون»، «بخش عربی و انگلیسی»گنجانده شده است.

سخن سردبیر این شماره از فصلنامه از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی احمدی ابهری نگاشته شده است.

وی عنوان یادداشت خود را «فرهنگ سازی برای نقد و شیوه های آن» انتخاب کرده و راهکار وصول به برخوردهایی سرشار از متانت و  تامل با نقد آثار و کتب را این می داند که نقد به عنوان عاملی برای تقویت و تکامل پژوهش و ابزاری برای اصلاح و جبران ضعف ها و کمبودها در جامعه ما جایگاهی ارزشمند بیابد.

وی در بخشی از یادداشت خود نوشته است: «گریزی از فرهنگ سازی برای رساندن نقد به جایگاه واقعی خود در جامعه نداریم. اگر می خواهیم  نقدِ اثر  وسیله و بهانه ای برای برخی تسویه حساب ها و عقده گشائی ها نگردد؛ اگر در پی آن هستیم که اساتید و صاحبنظران، کار در این صحنه را هم به عنوان وظیفه و رسالتی علمی ـ اجتماعی تلقی نموده، تنها نظر به امتیازهای مقالات علمی ـ پژوهشی نداشته  باشند؛ تنها و تنها همان است که نقد، به عنوان عاملی برای تقویت و تکامل پژوهش و ابزاری برای اصلاح و جبران ضعف ها و کمبودها در جامعه ما جایگاهی ارزشمند بیابد.»

«نقد مکتوب» این شماره از فصلنامه «فقه و حقوق» دربردارنده ۱۱ مقاله علمی است که نویسندگان هر کدام از مقالات به بررسی کتابی با موضوع «فقه و حقوق» پرداخته‌اند.

«جایگاه شنود در نقض حریم خصوصی از منظر فقه و حقوق» عنوان مقاله‌ای نوشته عادل ساریخانی، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه قم است. ساریخانی این مقاله را در نقد و بررسی کتاب «بررسی احکام فقهی و حقوقی استراق سمع» نوشته است.

«کاری نو در فقه اقتصادی»، «فقه سیاسی یا سیاست در فقه؟»، «وصل یا فصل غیر هم کیشان»، «توهین به مقدسات در بوته نقد» و… از دیگر مقاله های بخش «نقد مکتوب» این شماره از فصلنامه را  در بر می گیرند.

«عدالتهای نوآورانه؛ مطالعه موردی عدالت بوم شناختی» نوشته مهرانگیز روستایی تنها مطلب منتشر شده در بخش «نقد ترجمه» این شماره از فصلنامه نقد کتاب «فقه و حقوق» است. «گوناگون»، «بخش عربی و انگلیسی» سه بخش پایانی این شماره از فصلنامه است.

پنجمین شماره از فصلنامه «فقه و حقوق» از سوی موسسه خانه کتاب با سردبیری حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی احمدی ابهری منتشر شد.

علاقه‌مندان می‌توانند شماره جدید این فصلنامه را به بهای ۱۰ هزار تومان از کتابفروشی‌ها تهیه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 30803
تاريخ ثبت خبر : 6 مهر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 12:46
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)