| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


جدیدترین شماره حلقه وصل با بررسی «نفوذ» منتشر شد

جدیدترین ماهنامه حلقه‎وصل با بررسی اشکال نفوذ در گذشته و شکل امروزی نفوذ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، حلقه وصل در این شماره با آثار و گفتار از محمدحسین رجبیدوانی، بیژن نوباوه، اسماعیل حاجیدلیگانی، حججاسلام تقوی و پژمانفر، بهرام قاسمی، جواد موگویی و… به بازخوانی حوادث هفتم تیر و هشتم شهریور سال ۶۰ پرداخته و به این سوال پاسخ داده است که در این چهل ساله انقلاب اسلامی نفوذ با ما چه کرده است؟

جدیدترین ماهنامه حلقهوصل با بررسی اشکال نفوذ در گذشته و شکل امروزی نفوذ منتشر شد. حلقهوصل در این شماره با آثار و گفتار از محمدحسین رجبیدوانی، بیژن نوباوه، اسماعیل حاجیدلیگانی، حججاسلام تقوی و پژمانفر، بهرام قاسمی، جواد موگویی و… به بازخوانی حوادث هفتم تیر و هشتم شهریور سال ۶۰ پرداخته و به این سوال پاسخ داده است که در این چهل ساله انقلاب اسلامی نفوذ با ما چه کرده است؟

چمدانهای نفوذی

«چمدانهای نفوذی» عنوان یادداشت صادق یزدانی در شماره ۶۰ ماهنامه حلقهوصل است. یزدانی در این یادداشت به این سوال پاسخ داده است که نفوذ با ما چه کرد؟ او در یادداشت خود مینویسد: انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا با نفوذ دست‌به‌گریبان بود و حافظه تاریخی ما به خوبی اتفاقات دهه شصت را به خاطر دارد. نفوذهایی که یا از طریق چمدانهای دلار منجر به خریده شدن برخی از افراد و جریانها شدند یا اگر دلار پاسخگو نبود از طریق چمدانهای بمب منجر به کشته شدن نیروهای انقلاب شد. یزدانی در ادامه تبیین میکند که «پس از جنگ، دشمنان متوجه شدند کشتن افراد اثرگذار، چندان تاثیری بر روند انقلاب اسلامی ندارد و کشتن ایمان‌هاست که مسیر را برای نفوذیها هموار میکند.» نگاه به سروشکل امروزی نفوذ بخش پایانی یادداشت صادق یزدانی است.

کربلای تاریخساز انقلاب اسلامی ایران

یادداشت حسین قیامت درباره شهید بهشتی که همه ویژگیها در برابر مظلومیتش ناچیز بود، شروع پرونده ویژه حلقهوصل درباره «نفوذ» است. قیامت در این یادداشت که با عنوان «مبارز پیروز» نوشته شده به بررسی چرایی مورد هدف قرار گرفتن شهید بهشتی توسط شبکه نفوذ پرداخته است و از این نوشته که چرا شهید بهشتی مظلوم بودند؟ «کربلای تاریخساز انقلاب اسلامی ایران» عنوان یادداشت جواد شفیعیان است. شفیعیان در این یادداشت مروری تحلیلی داشته بر بیانات رهبری در خصوص حادثه هفتم تیر. در ادامه حلقهوصل در گفتوگو با حجتالاسلام سیدرضا تقوی چرایی و چگونگی ترورهای بعد از انقلاب را بررسی کرده است.  حجتالاسلام تقوی معتقد است: «ناامیدی از نفوذ، دشمن را به تئوری ترور رساند». حجتالاسلام پژمانفر نیز در گفتوگو با حلقهوصل از چرایی تبلیغات منفی علیه شهید بهشتی گفته است.

اگر شهید بهشتی بود، وضعیت بهتری داشتیم

بیژن نوباوه در یادداشت خود به این سوال پاسخ داده است که چرا با شهادت شهید بهشتی انقلاب ما قوی‏تر شد؟ حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ضمن پرداختن به ابعاد حادثه هفتم تیر از چرایی انتخاب اعضای حزب جمهوری اسلامی برای ترور سخن گفته است. همچنین در این شماره جاوید محسنی تفاوت مذاکره به سبک آیتالله بهشتی تا مذاکره به سبک حسن روحانی را واکاوی کرده است. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه نیز خاطرات جالب و آموزندهای را از رفتار و سلوک شهید بهشتی بیان کرده است. در این شماره محمدحسین رجبی‌دوانی از خسارتی می‌گوید که با شهادت شهید بهشتی به انقلاب وارد شد. همچنین در شماره ۶۰ ماهنامه حلقهوصل سردار احمدرضا رادان، حسینعلی حاجی دلیگانی و جواد موگویی سازنده مستند «پرونده ناتمام» پیچیدگیهای نفوذ در حادثه هفتم تیر و ساختمان نخست وزیری و ابعاد امروزی نفوذ را بررسی کردند. حلقهوصل در پرونده «راهنما»ی خود نیز  کتابهای مهمی را برای علاقهمندان به این حوزه معرفی کرده است.

 نشریه حلقه‌وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن ۵-۰۲۱۷۷۶۵۵۱۳۴ تماس بگیرید.

همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و گزارش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توانید از سایت Hvasl.ir استفاده کنید.

 

کد خبر : 72582
تاريخ ثبت خبر : 31 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:25
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)