| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


جایگاه عقلانیت در سیره سیاسی ـ اجتماعی امام حسن مجتبی(ع)

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «جایگاه عقلانیت در سیره سیاسی - اجتماعی امام حسن مجتبی(ع)» توسط داود رسته نگاشته و عباسعلی رهبر اسستاد راهنما و علیرضا رادمهر، استاد مشاور این رساله در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «جایگاه عقلانیت در سیره سیاسی – اجتماعی امام حسن مجتبی(ع)» توسط داود رسته نگاشته شده است.

عباسعلی رهبر استاد راهنما و علیرضا رادمهر، استاد مشاور این رساله در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی بودند.

چکیده:

جایگاه و منزلت عقلانیت در زندگی اندیشمندان جهان، خصوصا در حیات اجتماعی سیاسی انبیاء و امامان معصوم (ع) به عنوان انسان‌های کامل که منصوب از طرف خداوند هستند، حاکی از عمق معرفت آنان در حوزه هستی شناسی، انسان شناسی و معرفت شناسی است، لذا در قرآن و کلام اولیای الهی انجام امور برمبنای عقلانیت مورد توجه قرار گرفته است.

از این رو پیامبران(ص) و امامان(ع) با برخوردار بودن از علم الهی و عصمت توانستند در مسیر هدایت بشریت گام های موثر را طی نمایند.

از جمله ایشان امام حسن مجتبی(ع) با بکارگیری از عنصر تدبیر و عقلانیت در زمانی که مذهب علیه مذهب در زندگی ایشان ظهور و بروز پیدا کرده بود، توانست با تبیین مسائل اصیل اسلام و اتخاذ روش هایی عقلانی در فراز و فرودهای گوناگون حیات سیاسی – اجتماعی نسبت به حفظ و بقای دین اقدامات مهم و ضروری را انجام دهد.

 سرانجام با استراتژی الهی واحد با بکارگیری تاکتیک‌های مناسب، اندیشه‌ای ماندگار را در تاریخ برای سعادت بشر به یادگار بگذارد.

علاقه مندان می توانند قسمتی از این پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.
 انتهای پیام/

کد خبر : 68885
تاريخ ثبت خبر : 9 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 16:55
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)